فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

انهدام باند سارقان حرفه‌ای خودرو‌های لوکس در سه استان کشور

عصر خودرو- رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس آگاهی استان، اعضای باند سارقان حرفه‌ای که اقدام به سرقت خودروهای لوکس و مدل بالا از استان های تهران، البرز و اصفهان کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند.

انهدام باند سارقان حرفه‌ای خودرو‌های لوکس در سه استان کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، ستار خسروی در رابطه با دستگیری اعضای باند سارقان حرفه‌ای اظهار کرد: از سه ماه گذشته ماموران این پلیس در جریان شکایت‌هایی مبنی بر سرقت خودروهای لوکس و مدل‌بالا در شهرهای اصفهان، کرج و تهران با شیوه و شگردهای مشابه همزمان با سرقت‌های مسلحانه‌ای از خریداران این نوع خودروها در شهر شیراز قرار گرفتند.

    وی عنوان کرد: بلافاصله تیمی تخصصی از ماموران خبره و زبده این پلیس در اداره مبارزه با سرقت تشکیل و تحقیقات وسیعی در این زمینه انجام گرفت و به این رسیدیم که تمامی سرقت‌ها با شیوه طعمه قرار دادن زنان که از اعضای این باند بودند شکل می‌گرفته است.

    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در خصوص شیوه و شگرد سارقان گفت: در این نوع سرقت‌ها خانم‌های بد پوشش، در مقابل خودروهای مدل‌بالا قرارگرفته و با رانندگان آن‌ها طرح دوستی می‌ریختند و سوار بر خودرو می‌شدند اما به‌ محض اینکه راننده به‌قصد انجام کاری از خودرو خود را ترک می‌کرد همدستان زن که او را تعقیب می‌کردند در یک اقدام سریع سوار بر خودرو شده و آن را به سرقت می‌بردند.

    خسروی تصریح کرد: متهمان پس از سرقت، خودرو را به شیراز منتقل کرده و با اجاره کردن دفتر کار اقدام به تبلیغ فروش خودروهای مدل‌بالا در قسمت آگهی روزنامه‌ها می‌کردند اما وقتی متقاضی به شماره تلفن ارائه‌شده در آگهی تماس می‌گرفت از او می‌خواستند که با چک رمزدار به دفتر کار آن‌ها مراجعه کند.

    وی افزود: پس از مراجعه متقاضیان به دفتر متهمان با تهدید سلاح کمری دست و پای آن‌ها را بسته و پس از ضرب‌وجرح و تزریق آمپول بی‌حسی به دست و گردنشان اموال آن‌ها را به سرقت برده و سریعاً به یکی از صرافی‌ها مراجعه و چک رمزدار را به پول نقد تبدیل کرده و متواری می‌شدند.

    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان بیان کرد: با توجه به اهمیت این پرونده و خطرناک بودن نوع سرقت‌هایی که توسط اعضای این باند انجام‌یافته بود و همچنین بی‌هویت بودن شماره تماس ذکرشده در تبلیغات فروش خودروها، تحقیقات پلیس در نهایت دقت و ظرافت تمام برای دستگیری این باند ادامه یافت و سرانجام طی دو عملیات همزمان و مشترک در اصفهان و شیراز دو متهم مرد و سه زن این باند شناسایی و دستگیر کردیم.

    خسروی گفت: با دستگیری اعضای این باند همدست دیگر آن‌ها نیز طی عملیاتی در شهرستان کرج در حالی‌ که آماده خروج از کشور بود دستگیر و به پلیس آگاهی استان اصفهان منتقل گردید.

    وی تصریح کرد: از متهمان چهار دستگاه خودروی لوکس و مدل‌بالا، به همراه 30 هزار دلار وجه نقد که در آخرین عمل مجرمانه به دست آورده بودند، اسپری دفاع شخصی، مدارک خودروهای مسروقه و مدارک جعلی که برای قصد فروش خودرو از آن‌ها استفاده می‌کردند کشف‌شده است.

    رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه اضافه کرد: متهمان همگی از افراد سابقه‌دار در ارتکاب سرقت به عنف هستند و نوع ارتکاب جرائم و آثار جراحات وارده بر بدن شکات نشان از خشن بودن آن‌ها دارد که در این خصوص تحقیقات وسیعی در حال انجام است تا ابعاد بیشتری از فعالیت تبهکاری این باند برای همگان روشن شود.

    خسروی با هشدار به مردم در خصوص انجام هرگونه معامله غیر معتبر، بیان کرد: توصیه پلیس به هم‌وطنان این است که برای خرید خودرو به آگهی درج‌شده در سایت‌ها و روزنامه‌ها اطمینان نکنند و حتماً خودرو را در بنگاه‌های مجاز و قانونی معامله کرده و از رفتن به محل‌هایی که فروشندگان برای نشان دادن خودرو قرار می‌گذارند خودداری کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط