فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیسیون صنایع مجلس:

تولید سالانه سه میلیون خودرو آرمانی نیست

عصر خودرو- رحمانی با بیان این که بر این اساس، به غیر از تولید کیفی که برای خودروها هدف گذاری شده، شمارگان تولید خودرو نیز سیر صعودی به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که از سال ۹۰، میزان تولید خودرو کاهش ۵۰ درصدی پیدا کرد و چند ماهی است که تولید خودرو به وضعیت بهتری رسیده است.

تولید سالانه سه میلیون خودرو آرمانی نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تابناک ، رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اعلام این که صنعت خودرو می تواند به روزهای اوج و سربلندی خود باز گردد، گفت: اگر فقط نیمه خالی لیوان را نگاه نکنیم و نیمه پر لیوان را نیز ببینیم، می توانیم  به رشد روند فعالیت‌ های این صنعت از طریق برداشتن خیزی بلند، امیدوار باشیم.
    رضا رحمانی افزود: از بهمن 90، صنعت خودرو با چالش جدی رو به رو شد، به گونه ای که خودروسازان خارجی از ایران رفتند و خودروسازان داخلی برای حیات خود مجبور شدند با اتکا به توان خود به تولید ادامه دهند.

    وی با اشاره به این که به واسطه همین امر، کیفیت خودروهای داخلی اُفت کرد و قیمت خودرو سیر صعودی به خود گرفت، اظهار کرد: در کنار آن به علت کاهش شدید قدرت خرید مردم، خودروهای داخلی بدون مشتری ماندند و همین امر باعث رکود بی سابقه در بازار خودرو شد.

    رحمانی با بیان این که این روزها که تحریم برداشته شده، بازار منتظر حرکت جدید و اتفاقات تازه از جانب خودروسازان داخلی هستند، تصریح کرد: صنعت خودرو بعد از تحریم باید وارد فاز جدیدی شده و رویکرد تولید خودرو را به سمت و سوی نگاه به مشتری و مشتری مداری تغییر دهد.

    وی با اشاره به این که مدیران شرکت های خودروسازی باید ضعف‌های خود را قبول کنند و انتقادپذیر باشند، اظهار کرد: آنها با استفاده از تجربیات خود، باید حرکت رو به جلویی را شروع کنند و اگر در روزهای پیشِ رو گام های محکم و اساسی برداشته شود، حوزه خودرو متحول می شود و رتبه خودروسازی ایران در سطح جهانی ارتقاء پیدا می کند.

    رحمانی با بیان این که بر این اساس، به غیر از تولید کیفی که برای خودروها هدف گذاری شده، شمارگان تولید خودرو نیز سیر صعودی به خود خواهد گرفت، تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که از سال 90، میزان تولید خودرو کاهش 50 درصدی پیدا کرد و چند ماهی است که تولید خودرو به وضعیت بهتری رسیده است.

    نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که اگر صنعت خودرو بتواند روند گذشته خود را اصلاح کند، می تواند طبق برنامه تدوین شده خود حرکت نماید، خاطرنشان کرد: بر این اساس، تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو برای خودروسازان داخلی، عددی آرمانی نیست و با حرکتی سریع می توانند به اهداف بلندمدت دست پیدا کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو