فونیکسریمکسبهتام

بی‌اعتنایی مدیران فولکس واگن به هشدارهای تقلب

عصر خودرو- یک کارمند عالیرتبه در ماه مه سال ۲۰۱۴ به مدیران فولکس واگن هشدار داده بود رگولاتورهای آمریکایی ممکن است نرم افزار موتور خودرو را در راستای تحقیقات درباره میزان آلایندگی بررسی کنند.

بی‌اعتنایی مدیران فولکس واگن به هشدارهای تقلب
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد این هشدار به شکل نامه ای بود که پیش از اقرار علنی فولکس واگن به استفاده از یک نرم افزار غیرقانونی در خودروهایش به مدیران ارشد شرکت ارسال شده بود. انتشار این مطلب پرسشهایی را درباره میزان اطلاع مدیران ارشد این خودروساز آلمانی درباره رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی مطرح کرده است.

    وزارت دادگستری آمریکا علیه فولکس واگن به دلیل نقض قانون محیط زیست یک شکایت 46 میلیارد دلاری تنظیم کرده است در حالیکه رگولاتورها و دادستانهای آمریکایی سرگرم بررسی نقش مدیران ارشد از جمله مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن در این قضیه هستند.

    فولکس واگن در سپتامبر سال 2015 اقرار کرد در تستهای آلایندگی تقلب کرده است اما تاکید کرد تنها گروه کوچکی از کارمندانش مقصر بوده اند و هیچ نشانه ای از مشارکت گسترده در این شرکت وجود ندارد.

    روزنامه آلمانی "بیلد ام سونتاگ" برای نخستین بار درباره وجود یک نامه داخلی که به مدیران ارشد درباره تحقیقات احتمالی هشدار داد بود گزارش داد.

    این روزنامه با اشاره به اسناد مربوط به تحقیقات داخلی فولکس واگن، نوشت: یک کارمند که در داخل شرکت به عنوان "آتش نشان وینترکورن" معروف است به مدیران ارشد درباره تحقیقات هشدار داده بود.

    در این نامه که در تحقیقات داخلی فولکس واگن توسط شرکت "جونز دی" بدست آمده است، گفته شده مقامات آمریکایی سیستمهای فولکس واگن را مورد بررسی قرار خواهند داد تا معلوم شود آیا این شرکت نرم افزار تشخیص تست را نصب کرده است یا خیر.

    منابع آگاه اظهار کرده اند از این نامه مطلع بوده اند اما مطمئن نیستند وینترکورن این نامه را مشاهده کرده است یا خیر. وی مدت کوتاهی پس از افشای این رسوایی ناچار شد از سمت خود کناره گیری کند.

    به گفته یکی از این منابع آگاه، نامه مذکور از سوی دپارتمان کیفیت محصول و ایمنی ارسال شده بود با اینهمه سخنگوی فولکس واگن حاضر به اظهارنظر در این باره نشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو