فونیکسریمکسبهتام

در جریان گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۷ مطرح شد

ضرورت تعیین تکلیف ستون‌هایی که در حاشیه بزرگراه نواب جاخوش کرده‌اند

عصر خودرو- دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۷ با اشاره به مشکل بافت فرسوده و ریزدانه این منطقه، خواستار افزایش محدوده‌های بافت فرسوده در طرح تفصیلی این منطقه شد.

ضرورت تعیین تکلیف ستون‌هایی که در حاشیه بزرگراه نواب جاخوش کرده‌اند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، پورعباسی در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از خانه‌های فرسوده منطقه لکه‌ای است و در پهنه‌بندی‌های فعلی مصوب بافت فرسوده قرار نگرفته است، گفت: این لکه‌ها باید در زمره بافت فرسوده مصوب قرار گیرد تا از تخفیفات صدور پروانه برخوردار شود.

    به گفته پورعباسی، منطقه 17 بافت ریزدانه و متراکمی دارد که مملو از کوچه‌های آشتی‌کنان است که در صورت بروز بحران امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد.

    وی در خصوص کمبود پارکینگ در منطقه 17، خاطرنشان کرد: برای یافتن فضای پارک مشکلات جدی وجود دارد و بعضاً کار به قمه‌کشی و درگیری می‌رسد.

    پورعباسی بلاتکلیفی پروژه خط آهن را از مشکلات دیگر منطقه 17 برشمرد که از 10 سال پیش تاکنون وجود دارد و در این رابطه، گفت: دو خط آهن تهران-اهواز و تهران‌-‌تبریز منطقه را دوپاره کرده و اراضی آزادسازی شده در محدوده خط آهن تهران تبریز نیز بلاتکلیف مانده است. اگرچه خط زیرزمینی طراحی و ساخته شده اما هنوز بهره‌برداری نشده است. ضمن اینکه پیشنهاد می‌شود ایستگاه راه آهن تهران-تبریز نیز به خارج شهر منتقل شود.

    وی تأکید کرد: اراضی آزادشده اطراف خط آهن نیز رها شده و هنوز طرحی برای بهره‌برداری از آن اجرایی نشده است. در حالی که می‌توان از این فضاها به عنوان سرانه‌های خدماتی مورد نیاز منطقه به ویژه زمین ورزشی و فضای سبز بهره‌مند شد.

    دبیر دبیران شورایاری منطقه 17 در ادامه افزود: با وجود افتتاح خط 3 مترو، سرفاصله قطارها 20 دقیقه است و این موضوع موجب شده مترو در منطقه 17 کارایی لازم را نداشته باشد و با وضعیت فعلی ممکن است شهروندان از این وسیله حمل و نقل عمومی پاک و ارزان رویگردان شوند.

    پورعباسی خواستار پیگیری برای راه‌اندازی کلانتری ویژه در منطقه 17 و نیز پیش‌بینی کانکس پلیس در برخی محلات شد و در ادامه ضمن حمایت از کلیات طرح راه‌اندازی خانه‌های بهاران، گفت: در عین حال باید موضوع با ظرافت بیشتری دنبال شود.

    مرتضی طلایی، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها نیز در جمع‌بندی گزارش شورایاری منطقه 17، خواستار تعیین تکلیف ستون‌هایی که سالیان سال است در حاشیه بزرگراه نواب جا خوش کرده‌اند، شد و گفت: شرایط فعلی زیبنده اولین پروژه نوسازی بافت فرسوده در تهران نیست.

    وی با تأکید بر اینکه در زمینه رفع معضلات بافت فرسوده در مناطق جنوبی نیازمند بازنگری طرح تفصیلی هستیم، پیشنهاد داد: در سال آینده درصدی از درآمد حاصل عوارض صدور پروانه به نوسازی بافت‌های فرسوده تعلق گیرد تا فاصله شمال و جنوب شهر بیش از پیش کاهش یابد.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وجود تعدادی حمام قدیمی در منطقه 17، گفت: با وجود اینکه منطقه مشکل تأمین منابع مالی دارد، اما این حمام‌ها بهترین فرصت است که به سرانه‌های مورد نیاز خدماتی یا ورزشی برای بهره‌مندی مردم تبدیل شود و باید به این موضوع اهتمام شود.

    طلایی همچنین خواستار جمع‌آوری کارگاه محور خط 3 مترو تا قبل از سال جدید شد و گفت: از معاونت خدمات شهری می‌خواهم با توجه به اینکه اجرای این پروژه با کمترین هزینه امکان‌پذیر است، این موضوع را در دستور کار قرار دهد چراکه می‌تواند در ایجاد فضای مناسب شهری در منطقه 17 تأثیرگذار باشد.

    وی مطالباتی هم از سایر دستگاه‌ها مطرح کرد که به بهبود وضعیت منطقه 17 کمک می‌کند و مانع تردد غیرضروری به خارج از منطقه می‌شود.

    رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌ها اظهار کرد: در این منطقه چهارهزار خانواده شهید سکونت دارند که برای انجام امور اداری باید به مناطق دیگر بروند. از همین رو از بنیاد شهید درخواست می‌کنم یک دفتر نمایندگی در منطقه 17 ایجاد کند.

    طلایی از کمیته امداد هم که در مناطق جنوبی خدمات زیادی ارائه می‌کند درخواست کرد شعبی در منطقه 17 دایر کند و تأکید کرد: بعد از ایجاد سرانه‌های خدماتی که اهمیت زیادی دارند موضوع پیش بینی شعب نهادهای مختلف اهمیت زیادی در رفع مشکلات مردم دارد.

    وی همچنین از شرکت برق خواست با توجه به اینکه در منطقه 17 برخی معابر از روشنایی لازم برخوردار نیستند، تأمین روشنایی را در دستور کار خود قرار دهد.

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: برخی از معابر محلات منطقه 17 پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل به پیاده راه دارند که بلورفروشی و خیابان جلیلی از این نمونه هستند و شهرداری منطقه می‌تواند طرح‌هایی در این راستا پیاده کند.

    طلایی با اشاره به اهمیت حوزه امنیت در مناطق جنوبی، تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی منطقه 17 حوزه امنیت است. از آنجا که نیروی انتظامی مجوز ایجاد پلیس افتخاری را از ستاد کل اخذ کرده است، مدیریت شهری آمادگی دارد با همکاری شهروندان در مناطقی که نیاز به تأمین امنیت دارد در این مسیر گام بردارد. برای این منظور در بودجه امسال 3 میلیارد تومان پیش‌بینی شد تا مدیریت شهری با پیش‌بینی کانکس به این موضوع کمک کند و با استفاده از نیروهای داوطلب مردمی که پلیس به آنها آموزش می‌دهد، ضریب امنیت مناطق ارتقا یابد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو