فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

ضرورت کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت رانندگی در حمل و نقل عمومی

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای کاهش میزان تصادفات در حمل و نقل عمومی لازم است سرعت مطمئنه ۱۰ کیلومتر کاهش یابد.

ضرورت کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت رانندگی در حمل و نقل عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، داوود کشاورزیان در خصوص مدیریت سرعت اتوبوس ها و مقایسه آن با سایر کشورهای جهان با ارائه توضیحاتی گفت: در حال حاضر، سرعت در آزادراه‌ها 120 کیلومتر و در بزرگراه ها 110 کیلومتر تعیین شده است اما معتقدم باید از میزان سرعت به خصوص در حمل و نقل عمومی کاسته شود.

    وی به مخالفت عده ای مبنی بر عدم کاهش سرعت مجاز اشاره کرد و ادامه داد: عده ای بر این باور هستند سرعت فعلی نباید کاهش یابد چرا که از جاذبه حمل و نقل عمومی می کاهد و تقاضا به سمت خودروهای سواری می رود. این در حالیست که باید گفت اگر چنین موضوعی در حرف و عمل صحیح باشد، در مقابل حفظ جان مسافر را در پی دارد.

    وی افزود: البته عده زیادی هم بر عدم کاهش سرعت فعلی به دلیل احتمال خواب آلودگی راننده و افزایش میزان تصادفات جاده ای، تاکید دارند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی مقایسه ای سرعت های مجاز در سایر کشورها خبر داد و افزود: بررسی ها در خصوص سرعت مجاز در سایر کشورها نشان می دهد سرعت های رانندگی در آن کشورها هم تقریبا معادل سرعت های فعلی در ایران است. در برخی موارد میزان این سرعت ها بالاتر یا پایین تر است.

    پلیس با طرح کاهش سرعت دستگاه های حمل و نقل عمومی موافق است

    کشاورزیان با تاکید بر اینکه بهتر است 10 کیلومتر از میزان سرعت فعلی حمل و نقل عمومی در بزرگراه ها و آزادراه ها کاسته شود، گفت: من طرفدار این تئوری هستم و اتفاقا پلیس هم با این طرح موافق است. حتی پیشنهادی را هم به کمیسیون ایمنی راه ها ارائه داده که در حال بررسی است و در صورت تصویب، اطلاع رسانی خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر سهم اتوبوسها در تصادفات جاده ای در مقایسه با سایر عوامل، تاکید کرد: سهم حمل و نقل عمومی در تصادفات کمتر از نظر تعداد و حضوری است که در جاده ها دارند؛ به این معنا که سهم تردد وسایل حمل و نقل عمومی در جاده ها 17 درصد و تعداد تصادفات شان نیز کمتر از این میزان است.

    لزوم ممنوعیت ورود قطعات وسایل حمل و نقل ارزان و تقلبی

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تاکید بر لزوم ممنوعیت ورود قطعات ارزان و تقلبی به کشور، اظهار کرد: قطعات مورد نیاز اتوبوس ها و سایر وسایل حمل و نقل که از خارج کشور وارد می شود لازم است از استانداردهای ملی برخوردار باشد و مسئولیت این امر بر عهده سازمان استاندارد است.

    وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص کاهش تعرفه لاستیک گفت: مسئول تنظیم تعرفه کالاهایی نظیر لاستیک، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ما به عنوان مصرف کننده علاقمندیم تعرفه واردات کامیون، لاستیک و قطعات کم تر شود، ارزانتر خریداری کنیم تا هزینه های حمل و نقل کاهش یابد اما این تعرفه ها ابعاد دیگری هم دارند که باید از همان زاویه به آن نگاه کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط