فونیکسریمکسبهتام

ب.ام.و با خودروسازان ایرانی مشارکت می‌کند؟

عصر خودرو:خودروسازان داخلی که طی سال های گذشته با مشکل تحریم ها روبه رو بودند با اجرایی شدن برجام در حال مذاکره با خودروسازان اروپایی هستند و تا کنون چندین قرارداد در این زمینه منعقد شده اما آیا خودروسازان داخلی موفق به همکاری با ب.ام.و می‌شوند؟

ب.ام.و با خودروسازان ایرانی مشارکت می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، با لغو تحریم‌ها قرارداد پژو با ایران خودرو و بنز با ایران خودرو دیزل قطعی شده است.
    جزییات ورود پژو و بنز به ایران پس از تحریم ها
    قرارداد پژو با ایران خودرو به این صورت است که بنا شده شرکت و یا کارخانه جدیدی به صورت50-50 با مشارکت ایران خودرو و پژو ایجاد شودکه طی سه الی چهار سال تبدیل به یک کارخانه مستقل شود.
    در این راستا هاشم یکه زارع، مدیرعامل ایران خودرو گفته که تفاوت نسبت به قرارداد قبل این خواهد بود که برای 70 درصدی که قرار است انتقال تکنولوژی صورت بگیرد، ایران خودرو با شرایط قرارداد جدید مونتاژ کار نخواهد شد و ظرف یکسال تولید40 درصد خودکفا می شود.
    ایران خودرو دیزل نیز با بنز قرارداد منعقد کرده و آنطور که ایران خودرو عنوان کرده شرکت بنز تمام قد وارد بازار ایران می شود به علاوه در قرارداد شرکت خدمات پس از فروش طبق قوانین آلمان بنز می‌تواند سرمایه بیشتری وارد کند و لیزینگ راه بیندازد.
    یکه زارع همچنین از امضای تفاهم نامه ای با بنز در زمینه خودرو سواری تا اوایل اسفندماه خبر داده بود.
    قرارداد خودروسازان داخلی با رنو
    بر اساس این گزارش صحبت‌هایی از حضور رنو در ایران نیز شنیده می‌شود به طوری که مدیر خاورمیانه رنو و شرکت رنو پارس از دو برنامه جداگانه رنو با ایران‌خودرو و سایپا خبر داده و گفته که به زودی رنو با دو خودروساز بزرگ ایرانی قراردادهایی را به امضا خواهد رساند.
    در این زمینه نیمه بهمن ماه بود که وزیر اقتصاد ایران اعلام کرد که رنو در ماه جاری قراردادی با سایپا منعقد می‌کند و شرایط این قرارداد مشابه قرارداد پژو با ایران خودرو است که مشارکت 50درصدی دارند.
    مدیرعامل ایران خودرو نیز گفته بود که در زمینه مذاکره با رنو منتظریم که مذاکره و کار سایبا تمام شود و سپس اقدام به مذاکره کنیم تا از دوگانگی که مانع سو استفاده خارجی‌ها خواهد شد، جلوگیری شود.
    به علاوه خبرهایی از نهایی‌شدن قرارداد فولکس‌واگن با یکی از خودروسازان مهم کشور شنیده می‌شود، کرمان موتور حدود یک دهه قبل سابقه همکاری‌ با فولکس واگن  را با مونتاژ و عرضه فولکس‌واگن گل در کارنامه خود داشته است.
    پالس های غول خودروسازی آلمان به ایران خودرو
    اما علاوه بر این خودروسازان صحبت از ورود ب.ام.و به عنوان غول خودروسازی آلمان و قرارداد با خودروسازان داخلی نیز مطرح است.
    در این زمینه مدیر عامل ایران خودرو در یک نشست خبری گفته بود که از طرف شرکت ب.ام.و هم پالس‌هایی دریافت کردیم اما به احترام نمایندگی رسمی آن در ایران مذاکره نکردیم.
    البته باید دید که آیا ایران خودرو و یا خودروسازان دیگر موفق به همکاری با این غول خودروسازی خواهند شد یا خیر و اساسا جزییات همکاری به چه صورت خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط