فونیکسریمکسبهتام

ورود ۵۰ تویوتا کمری هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی

عصر خودرو- مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از ورود نسل جدید خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی خبر داد.

ورود ۵۰ تویوتا کمری هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، میثم مظفر شب گذشته در مراسم رونمایی از 50 دستگاه خودروی تویوتا کمری هیبریدی با بیان اینکه در سال جاری سازمان تاکسیرانی اقدام جدیدی را در راستای به کارگیری تکنولوژی‌های جدید و هیبریدی در تاکسی‌ها کرده است گفت: بر همین اساس روند ورود خودروهای هیبریدی و یورو5 به ناوگان تاکسیرانی آغاز شد و شاهد ایجاد تحولی بزرگ در این بخش بوده‌ایم.

    وی با بیان اینکه اینبار نسل جدیدی از خودروهای هیبریدی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود گفت: خودروهای هیبریدی نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند به گونه‌ای که آلایندگی 66 تاکسی یورو5 برابر با یک خودروی پیکان فرسوده است.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته طی سه سال آینده 10 هزار تاکسی هیبریدی وارد ناوگان می‌شود گفت:‌این پنجاه خودروی کمری هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی (پاکرو سبز قشم) وارد شده اند و بر اساس برنامه ریزی‌ها 2500 دستگاه دیگر نیز توسط این شرکت وارد ناوگان حمل و نقل می‌شوند.

    وی افزود: امیدواریم با کمک دولت، مجلس و شورایشهر ورود تاکسی‌های هیبریدی و دارای استاندارد یورو5 سرعت بیشتری بگیرد.

    همچنین طاهری مدیر عامل شرکت پاکروتاکسی نیز در سخنانی با بیان اینکه این شرکت در نظر دارد پس از اتمام ورود 2500 تاکسی هیبریدی و دارای استاندارد یورو5 نسبت به ورود موتورسیکلت هیبریدی در ایران نیز اقدام کند، گفت: ما در خارج از ایران در زمینه حمل و نقل جاده‌ای فعالیت کرده و تجربیات خوبی داشته‌ایم و به خاطر کمک به همشهریان در راستای کاهش آلودگی هوا بر آن شدیم که نسل جدید خودروهای هیبریدی را وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کنیم.

    وی با اشاره به کمک دولت‌های دیگر به توسعه حمل و نقل پاک در کشورهایشان گفت: امیدواریم دولت ایران نیز یارانه و سوبسید لازم را بدهد.

    وی با اشاره به امتیازات تردد خودروهای هیبریدی در سطح شهر گفت: این خودروها مصرف سوخت ترکیبی‌شان 5.7 لیتر در صد کیلومتر است و می‌توان بیش از هزار کیلومتر پیمایش با یک باک بنزین داشت. همچنین تردد آزاد در محدوده طرح ترافیک خواهند داشت.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو