فونیکسریمکسبهتام

والنتینوی تمام نشدنی

عصر خودرو- موتورسوار افسانه‌ای ایتالیایی هنوز به مسابقه دادن فکر می‌کند. والنتینو روسی فصل قبل با بدشانسی در روزهای آخر جایگاه نخست را از دست داد و نتوانست به هشتمین قهرمانی خود در مسابقات موتوجی‌پی یعنی بالاترین سطح مسابقات موتورسیکلت رانی دست پیدا کند. اما دوم شدن در ۳۶ سالگی ظاهرا روحیه مضاعفی در روسی کهنه کار ایجاد کرده است. روسی هفته گذشته عنوان کرد که دست کم برای دو سال دیگر در مسابقات موتوجی‌پی خواهد راند.

والنتینوی تمام نشدنی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، موتورسوار شماره 46 این روزهای یاماها در سال 1979 در یوربینیو ایتالیا به دنیا آمد. روسی در سال 1996 برای نخستین بار در یک مسابقه جهانی موتورسیکلت‌رانی حاضر شد. آن زمان کارش را در کلاس 125 سی‌سی آغاز کرد. در همان اولین حضورش نشان داد که دنیا یک پدیده جدید را در موتورسواری کشف کرده است. او با تیم آپریلیا قهرمان کلاس 125 سی سی شد. او در فصل 96 در 16 مسابقه شرکت کرد و در هشت مسابقه به‌عنوان نخست دست پیدا کرد. در حالی که تنها 2 بار از جایگاه اول مسابقه را استارت زده بود. این مساله نشان می‌داد که او یک موتورسوار تمام عیار است و برای رسیدن به پیروزی نیاز ندارد که جلوتر از بقیه باشد. او برای پیروزی می‌جنگد و این مهم‌ترین فاکتوری است که یک موتورسوار برای پیروزی به آن نیاز دارد. در سال 2001 روسی سرانجام به آرزوی دیرینه خود یعنی رسیدن به مسابقات موتوجی‌پی رسید. اگر چه موتوجی پی با موتورهای حجیم و سرعت‌های دیوانه وارش دنیایی متفاوت از کلاس‌های پایین‌تر بود اما همان روحیه جنگندگی والنتینوی جوان را در دومین فصل حضورش در موتوجی پی به‌عنوان قهرمانی رساند. در سال‌هایی که مایکل شوماخر در فرمول یک،
    یکه تازی می‌کرد، روسی هم موتوجی‌پی را به تسخیر خود درآورده بود. پنج سال پی‌در‌پی روسی فاتح بی رقیب مسابقات موتوجی‌پی شد. دو قهرمانی دیگر از او افسانه‌ای در دنیای موتورسواری ساخت که تا به امروز تکرار نشده و قبل از او هم سابقه نداشت. آخرین قهرمانی او به سال 2009 میلادی باز می‌گردد. از آن زمان به بعد اتفاقاتی رخ داد که مانع از قهرمانی او شد. یک تصادف بی موقع در فصل 2011 او را از کورس قهرمانی کنار زد. سال 2014 خورخه لورنزو با نمایی از جوانی‌های روسی وارد میدان شد و همه را کنار زد. در فصل 2012 موتورسیکلت تیم توان رقابت با دیگر تیم‌ها را نداشت و البته در این میان شبح افزایش سن نیز به سرعت قهرمان را تعقیب می‌کرد. اما اکنون روسی در آستانه 37 سالگی مصمم است تا یک بار دیگر روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. شرایط تیم و موتورسیکلت یاماها در دو فصل اخیر کاملا مناسب یک رقابت تمام عیار بوده است. اگر روسی بتواند با کمک تجربه اش از دیوار سن و سال عبور کند می‌تواند در پایان زمانی که برای خودش گذاشته، یعنی دو سال دیگر، عدد قهرمانی خود را به هشت یا حتی بیشتر برساند. اما همیشه جوان‌هایی وارد میدان می‌شوند که معادلات را به هم می‌ریزند. دقیقا مانند کاری که خود روسی با موتورسوارانی مانند لوریس کاپیروسی، مایک دوهان و کنی رابرتز کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو