فونیکسریمکسبهتام

اولین محصول مشترک ایران و پژو سیتروئن ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود

عصر خودرو- شرکت پژو سیتروئن از قرارداد مشترک با یک تولید کننده ایرانی خبر داده است که اولین تولیدات آنها در ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود.

اولین محصول مشترک ایران و پژو سیتروئن ۲۰۱۷ وارد بازار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه که دو سال قبل تقریبا به مرز ورشکستگی رسیده بود روز چهارشنبه اعلام کرد با سازماندهی موفقیت آمیز و نیز به سبب افزایش تقاضا توانست در سال 2015 بار دیگر به سوددهی برسد و بیش از یک میلیون و دویست میلیون یورو (یک میلیون و 400 میلیون دلار) سود به دست آورد.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شرکت که دومین خودروساز بزرگ اروپاست اعلام کرد میزان فروش آن با پنج و هفت دهم درصد افزایش به 56 میلیارد و سیصد میلیون یورو رسید. این شرکت قرار است در تاریخ پنج آوریل طرح موسوم به «طرح راهبردی رشد پایدار» خود را رونمایی کند.

    این آمار برای شرکتی که در سال 2014 زیان 555 میلیون یورویی تجربه کرده بود پیشرفت قابل توجهی به شمار می رود. این شرکت ماه قبل اعلام کرد فروش جهانی پژو سیتروئن در سال 2015 به رغم کاهش اندک در چین و جنوب شرق آسیا، در مقایسه با 2014 حدود یک ممیز دو دهم درصد افزایش یافت.

    این اخبار مثبت باعث شد ارزش سهام این شرکت در بازار سهام پاریس در معاملات اول وقت چهارشنبه با چهار ممیز یک دهم درصد افزایش به هر سهم 14 دلار و 23 واحد یورو برسد.

    پژو سیتروئن که خودروهای مدل پژو، سیتروئن و دی اس (DS) را تولید می کند بزرگترین خودروساز فرانسوی است که سال قبل توانست با خارج شدن از بحران سال های 2008 تا 2013 در صنعت خودروسازی اروپا، دو میلیون و 970 هزار دستگاه خودرو تولید کند. این گروه در سال 2014 به سبب مشکلات اقتصادی مجبور به دریافت کمک مالی از دولت فرانسه و نیز شرکت خودروسازی دانگ فنگ چین شد و در قبال آن چهارده درصد سهام خود را در اختیار این دو قرار داد.

    این شرکت ماه قبل از بازگشت به ایران در قالب قرارداد مشارکت با یک تولید کننده داخلی در ایران به ارزش چهارصد میلیون یورو خبر داد. بر اساس این توافق، اولین تولیدات در سال 2017 وارد بازار خواهد شد.

    این توافق در پی سفر حسن روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه صورت گرفت و پژو را به اولین خودروساز اروپایی تبدیل کرد که بعد از اعلام لغو تحریم ها علیه تهران، به این کشور باز می گردد.

    پژو و شریک فرانسوی آن یعنی سیتروئن از طریق همکاری با شرکت «ایران خودرو» و با استفاده از قطعاتی که در ایران تولید می شود سالانه دویست هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو