فونیکسریمکسبهتام

هشدارهای پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو:

اتومبیل را با موتور روشن ترک نکنید حتی برای یک لحظه

عصر خودرو- رئیس اداره مبارزه با سرقت وسائل نقلیه پلیس آگاهی نیروی انتظامی به شهروندان توصیه کرد از ترک اتومبیل با موتور روشن حتی برای یک لحظه برای جلوگیری از سرقت خودداری کنند.

اتومبیل را با موتور روشن ترک نکنید حتی برای یک لحظه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ حسن شرافتمند  درباره توصیه های لازم به منظور اقدامات پیشگیرانه از سرقت خودرو در روزهای پایانی سال، گفت: خودروی خود را به وسائل ایمنی از قبیل سوئیچ مخفی، آژیر خطر از جمله دزدگیر و سیستم هشداردهنده مجهز کنید.
    وی ادامه داد: از قرار دادن اوراق شناسائی و سند اتومبیل در داخل خودرو خودداری کرده و همچنین از پارک اتومبیل در نقاط خلوت و کم نور خودداری و در صورت امکان در پارکنیگ پارک کنید.
    شرافتمند ادامه داد: هنگام ترک اتومبیل دقت کنید که درب و شیشه ها کاملا بسته باشد و هنگام ترک اتومبیل از جا گذاشتن اشیا قابل توجه و قیمتی در داخل خودرو خودداری کنید.
    رئیس اداره مبارزه با سرقت وسائل نقلیه پلیس آگاهی نیروی انتظامی اضافه کرد: چنانچه اتومبیل خود را هل می دهید، اجازه ندیهد افراد ناشناس پشت فرمان بنشینند.
    شرافتمند ادامه داد: به اطمینان اینکه فرزند خردسال شما در خودرو نشسته ، اتومبیل را رها نکنید چرا که احتمال هر گونه حادثه ناگواری وجود دارد.
    وی افزود: در هنگام مسافرت ، مسافران خودرو را در اماکن امن یا مکان هایی که برای مسافران نوروزی اختصاص یافته، پارک کنند.
    شرافتمند اضافه کرد: در صورتی که خودرو به سرقت رفت ضمن حفظ خونسردی مدارک اولیه که باید در زمان مسافرت نیز به همراه داشته باشند از جمله، کارت خودرو ، کارت بیمه و کارت شناسایی خود را ارایه داده و بلافاصله با پلیس 110 تماس بگیرند که پلیس با تنظیم صورت جلسه ، مال باختگان را راهنمایی می کند.
    وی در مورد ایمنی خودروها، گفت: در چند سال گذشته جلسات بسیاری با کارخانجات خودروسازی از جمله ایران خودرو و سایپا و همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم که در این راستا اقدامات خوبی از جمله تعبیه قفل های سوئیچی در صندوق عقب از سوی گروه تولیدی ایران خودرو انجام شده که دسترسی به خودرو و صندوق عقب را سخت کرده است.
    شرافتمند اضافه کرد: سرقت پراید های مدل بالا سخت شده چرا که شامل فعل و انفعالات خاصی است که چند دقیقه سارق را در سرقت معطل کند و سرقت از این خودروها برای سارقان مبتدی بسیار سخت است.
    وی تصریح کرد: سارقانی که آشنایی به سیستم برق خودرو داشته باشند، آن هم با صرف وقت زیاد، می توانند به داخل یا صندوق عقب خودرو دسترسی یابند که لازم است شهروندان برای از بین بردن وقت، خودروی خود را به آژیر خطر یا سیستم های هشدار دهنده مجهز کنند.
    رئیس اداره مبارزه با سرقت وسائل نقلیه پلیس آگاهی نیروی انتظامی اظهارداشت: ایمنی خودروهای قدیمی در سال های گذشته پایین بود براین اساس صاحبان این خودروها باید از وسائیل تاخیری از جمله سوئیچ مخفی یا آژیر خطر استفاده کنند تا زمان طلایی سارق کاهش یابد چرا که اگر سارق وقت داشته باشد هر وسیله ای را می تواند سرقت می کند در حالی که وسائل تاخیری سبب می شود تا سارق از انجام سرقت منصرف شود.
    رئیس اداره مبارزه با وسائل نقلیه پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: با همکاری خودروسازان و اقدامات پیشگیرانه پلیس در 10 ماه امسال وقوعات سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پنج درصدی داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط