فونیکسریمکسبهتام

مردم در بازار قیمت‌شکنی کردند

روزهای سوت و کور نوروزی بازار خودرو

عصر خودرو-اگرچه اسفند اوج خریدهای مردم است اما بازار خودرو روزهای سوت و کوری را می‌گذارند و مردم با عرضه خودروهای کارکرده خود برای فروش، در یک رقابت منفی، قیمت‌شکنی را در بازار آغاز کرده‌اند.

روزهای سوت و کور نوروزی بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  اگرچه طبق روال هر ساله خرید خودرو از سوی مردم در نیمه دوم بهمن ماه آغاز و به تدریج تا روزهای ابتدایی اسفندماه به اوج خود می‌رسید اما امسال این گونه نشده و هنوز هم با وجود اینکه دهه اول اسفندماه در حال سپری شدن است، تکانه‌های جزئی قیمت خودرو در بازار به چشم می‌خورد. در واقع عرضه زیاد خودرو به بازار توانسته قیمت را بشکاند و نه تنها تقاضای موجود در بازار را پاسخ دهد بلکه به هر ترتیب قیمت نیز روند صعودی نداشته باشد.

    بررسی های میدانی نشانگر این است که تنها قیمت برخی از انواع خودروهایی که در میان مردم، به خودروهای کمتر مشکل دار معروف شده‌اند و یا اینکه تولید آنها کاهش یافته و تغییر جهت تولید به چشم می‌خورد، با مشکل تکانه‌های اندک قیمتی مواجه شده است، در غیر این صورت بازار خودرو به نسبت اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم، چندان تغییری نداشته است.

    مدل‌های پرتیراژ انواع خودرو در بازار با کمترین نوسان قیمتی مواجه شده و حتی در مورد برخی مدل های کم‌تقاضای خودرو، قیمت حتی از نمایندگی و کارخانه نیز پایین تر است، ضمن اینکه مشتریان هنوز به صورت جدی وارد بازار نشده اند و شاید منتظر هستند که قیمت پایین آید و بعد خرید کنند، در حالی که آنگونه که خودروسازان می‌گویند، خبری از کاهش قیمت نیست.

    البته در این میان نباید این نکته را فراموش کرد که برخی منتظر ورود خودروهای جدید هستند که از سال آینده قرار است به بازار وارد شوند، این درحالی است که آنها بر این باورند که شاید ورود خودروهای جدید بتواند قیمت را در بازار بشکاند و خودروهای قدیمی را با کاهش قیمت مواجه کند. همان چیزی که خودروسازان چندان اعتقادی به آن ندارند و معتقدند که به هرحال ورود خودروهای جدید به بازار محدوده قیمتی بالایی دارند که تاثیری در قیمت یا روند عرضه خودروهای قدیمی یا در حال تولید ندارند.

    برخی خودروهایی هم که تازه به بازار وارد شده‌اند، روزهای خاصی را می‌گذارانند و نسبت به سایر خودروها، تقاضای بیشتری برای خرید در بازار دارند، به خصوص اینکه محدوده قیمتی آنها هم به نحوی است که خریدشان می تواند برای مردم جذاب باشد.

    جدول مقایسه‌ای قیمت انواع خودرو در هفته‌های اخیر

    نوع خودرو قیمت در ماه گذشته قیمت در هفته جاری
    صفر تندر E1 34 میلیون و 900 هزار تومان 34میلیون و 600 هزار تومان
    دنا 43 میلیون و 400 هزار تومان 43 میلیون و 200 هزار تومان
    رانا ال ایکس 30 میلیون و 300 هزار تومان 31 میلیون و 500 هزار تومان
    سمند ال ایکس پایه گازسوز 32 میلیون و 600 هزار تومان 32 میلیون و 500 هزار تومان
    تیبا اس ایکس 23 میلیون و 500 هزار تومان 23 میلیون و 400 هزار تومان
    پراید 131 20 میلیون و 300 هزار تومان 21 میلیون و 800 هزار تومان
    S300 76 میلیون و 700 هزار تومان 76 میلیون و 600 هزار تومان
    رنو ساندرو اتوماتیک 50 میلیون تومان 49 میلیون و 500 هزار تومان
    سمند سورن 36 میلیون و 300 هزار تومان 36 میلیون و 100 هزار تومان

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو