فونیکسریمکسبهتام

ستاری:

تسهیلات مالی بلاعوض برای جایگزینی موتورسیکلت برقی پرداخت می شود

عصر خودرو- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برای اجرای طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی در کلانشهر اصفهان، تسهیلات مالی بلاعوض پرداخت می کند.

تسهیلات مالی بلاعوض برای جایگزینی موتورسیکلت برقی پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سورنا ستاری شامگاه شنبه در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: تسهیلاتی برای جایگزینی موتور سیکلت های برقی به مردم اصفهان پرداخت می شود که بخشی از آن از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بصورت بلاعوض و بخشی نیز بصورت وام قرض الحسنه خواهد بود.
    تفاهمنامه همکاری بین شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور جایگزینی موتورسیکلت های برقی و در قالب طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی، حفظ محیط زیست انسانی و تجاری سازی فناوری ( به اختصار فتح ) شامگاه شنبه امضا شد.
    ستاری همچنین با اشاره به اینکه 50 جایگاه نیز از سوی شهرداری اصفهان برای شارژ این موتور سیکلت ها در نظر گرفته شده است افزود: هزینه شارژ این موتورها با همکاری شهرداری اصفهان رایگان است.
    وی با اشاره به حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان برای بومی سازی فناوری جایگزینی موتورسیکلت های برقی گفت: ما در این طرح از فناوری های بومی استفاده می کنیم و شهرداری اصفهان نیز مباحث زیرساختی و جایگاه ها را تامین می کند.
    ستاری بخش بزرگی از اجرای طرح جایگزینی موتور برقی را مباحث فرهنگی خواند و اظهار کرد: لازم است فرهنگ ترافیک و رانندگی نیز در این طرح مورد توجه ویژه قرار گیرد.
    وی اظهار امیدواری کرد که این طرح تا پنج ماه آینده اجرایی شود.
    همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری اصفهان گفت: اصفهان پس از تهران، بزرگترین مرکز فناوری های جدید در کشور است.
    ستاری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکل های این شهر فقط با دانش و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها حل می شود افزود: با این همه ظرفیتی که این کلانشهر دارد قرار نیست خارجی ها بیایند و این مشکل ها را حل کنند.
    وی با اشاره به برخی مشکل های این کلانشهر مانند آلودگی هوا، کمبود آب و دفع زباله تصریح کرد: برای حل این مشکل ها باید راه حل های بومی را توسعه دهیم.
    وی ظرفیت اصفهان برای تجاری سازی علوم انسانی را بالا دانست و گفت: ظرفیت بزرگی در این کلانشهر برای بازارسازی در زمینه صنایع دستی، گردشگری و فناوری اطلاعات نیز وجود دارد.
    ستاری با تاکید بر اینکه دیگر این شهر ، ظرفیت کارخانه جدید را ندارد افزود: مشکل های بزرگ این شهر توسط شرکت های دانش بنیان و دانشگاهیان قابل حل است به شرطی که به صحنه بیایند.
    وی جایگزینی موتور سیکلت های برقی را قدم اول شهرداری اصفهان در این مسیر و حل مشکل آلودگی هوا دانست و تصریح کرد: در مراحل بعدی نیز طرح هایی در زمینه های دفع زباله و فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا می شود.
    وی ادامه داد: همکاری شهرداری با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای اجرا کردن این طرح ها نیز باعث فعال تر شدن شهرک و بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان مستقر در آن شده است.
    طرح جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی با هدف کاهش آلودگی هوا و ارتقای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
    بر این اساس، موتور سیکلت های بنزینی با استفاده از فناوری بومی سازی و تسهیلاتی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه می کند به موتور سیکلت های برقی تبدیل می شود.
    به گفته شهردار اصفهان، در مرحله نخست حدود پنج هزار دستگاه موتور سیکلت تا پنج ماه آینده در اصفهان برقی شده و وارد شبکه حمل و نقل می شود.
    سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز شنبه به منظور بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و امضای تفاهمنامه با شهرداری به اصفهان سفر کرد.

    ** پرداخت 5300 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان
    اصفهان - ایرنا - معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از پرداخت پنج هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان کشور در سال جاری خبر داد.
    سورنا ستاری شامگاه شنبه در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با شهرداری اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: این میزان تسهیلات به حدود یک هزار شرکت دانش بنیان تخصیص یافته است.
    وی اظهار کرد: اکنون که در روزهای آخر سال به سر می بریم فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی کشور بیشتر شده و رقم تسهیلات پرداختی افزایش یافته است.
    معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری تعداد شرکت های دانش بنیان تایید شده در کشور را حدود 2 هزار و 300 شرکت اعلام کرد.
    اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات با اعتبار اولیه 30 هزار میلیارد ریال در سال 90 به تصویب هیات وزیران وقت رسید.
    این صندوق که مدیریت آن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، تسهیلات مالی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور پرداخت می کند.
    سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری روز شنبه به منظور بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف آباد و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و امضای تفاهمنامه با شهرداری به اصفهان سفر کرد.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو