فونیکسریمکسبهتام

سومین همایش بین المللی صنعت خودرو(۲۴)

سایپا تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهد شد

عصر خودرو-مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تبدیل شدن به سومین شرکت سرمایه ای تا پایان امسال همزمان با اصلاح ساختار مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا قصد دارد تبدیل به قطب تولید خودرو در منطقه خاورمیانه شود.

سایپا تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از دکتر مهدی جمالی در جریان برگزاری سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به ارزش دارایی های سایپا اظهار کرد: سایپا در حال حاضر 7 میلیارد دلار ارزش دارایی دارد و با اصلاح ساختار اقتصادی صورت گرفته در این مجموعه، سهام آن در بازار بورس ایران با رشد 145 درصدی مواجه شده که بیانگر آماده سازی این مجموعه برای همکاری های گسترده با شرکای معتبر جهانی است.

    وی افزود: در سال های اخیر تحریم های ظالمانه ای بر علیه صنعت خودروسازی ایران اعمال شد، اما در حال حاضر فضا به طور کامل تغییر کرده و خودروسازان ایرانی آماده یک جهش بزرگ هستند.

    وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ صنعت خودروسازی ایران علیرغم محدودیت های شدید بین المللی تصریح کرد: توانمندی و استعدادهای موجود در ایران زمینه خروج صنعت خودروسازی از بحران را فراهم کرده در حال حاضر در شرایط پساتحریم، ایران آماده ایجاد ارتباط جدید با دنیا است.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه تاکید کرد: در سال 2014 و با وجود شدیدترین تحریم ها، صنعت خودروسازی ایران توانسته رتبه سیزدهم را در جهان بدست آورد که بیانگر وجود توانمندی های فراوان در این صنعت است.

    دکتر جمالی گفت: ایران قصد دارد مبدل به اصلی ترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه باشد و با توجه به موقعیت استثنایی و امنیت ایران در خاورمیانه، این هدف دست یافتنی خواهد بود.

    وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شرایط کنونی گروه خودروسازی سایپا گفت:  در حال حاضر ارزش شرکت سایپا 7 میلیارد دلار است و با توجه به اصلاحات صورت گرفته در ساختار مالی و اقتصادی، سهام این شرکت در بازار بورس ایران نیز با رشد 145 درصدی قیمت مواجه شده و جایگاه این مجموعه را ارتقا داده است.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سایپا قصد دارد به پایگاه تولید خودرو برای بازار 400 میلیونی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود و این امر با توجه به برخورداری از بهترین و پیشرفته ترین امکانات روز، سرمایه انسانی پرتجربه و توانمند و دانش مورد نیاز، محقق خواهد شد.

    وی حمایت های دولت تدبیر و امید و وزارت صنعت، معدن و تجارت را کلید حل مشکلات صنعت خودروسازی ایران دانست و گفت: امروز با برخورداری از این حمایت ها، گروه سایپا به سوددهی رسیده و با خروج از زیان انباشته به رونق و توسعه دست خواهد یافت.

    وی با بیان این مطلب که دولت در رفع مشکلات، کمک های فراوانی به سایپا کرده گفت: تا پایان سال جاری به سومین شرکت سرمایه ای در ایران تبدیل خواهیم شد که این امر افتخاری برای همه است.

    دکتر جمالی در خصوص نحوه همکاری با شرکای خارجی سایپا تاکید کرد: می خواهیم در شرایط برد برد و به صورت 50 درصدی مشارکت کنیم.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه با بیان این که سایپا دوره جدیدی از فعالیت های خود را آغاز کرده گفت: در سایه تدابیر دولت و مساعدت های وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایپا آینده ای همراه با موفقیت در پیش رو دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو