فونیکسریمکسبهتام

امیدواری فولکس واگن به توافق نهایی با آمریکا

عصر خودرو- مدیر عامل فولکس واگن ابراز امیدواری کرد این شرکت با رگولاتورهای آمریکایی در خصوص راه‌حل فنی برای خودروهای دیزلی آلاینده، بازخرید این خودروها و جریمه به توافق خواهد رسید.

امیدواری فولکس واگن به توافق نهایی با آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا علیه فولکس واگن به دلیل نقض قوانین محیط زیستی آمریکا یک شکایت 46 میلیارد دلاری تنظیم کرده است در حالیکه رگولاتورها و دادستانهای آمریکایی سرگرم بررسی نقش مدیران ارشد از جمله مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن در این قضیه هستند.

    با اینهمه با گذشت بیش از پنج ماه از افشای رسوایی تقلب فولکس واگن در تست‌های آلایندگی هنوز هیچ راه‌کاری برای اصلاح 600 هزار خودروی آلاینده در آمریکا وجود ندارد.

    ماتیاس مولر، مدیر عامل گروه خودروسازی فولکس واگن، در آستانه نمایشگاه خودروی ژنو به رویترز گفت: این شرکت در آمریکا مذاکرات فشرده ای با مقامات مربوط به منظور دستیابی به یک راه‌کار قابل قبول داشته و گفت‌وگوهای سازنده میان دو طرف ادامه دارد.

    وی به تلویزیون رویترز گفت: مذاکرات میان دو طرف روز سه‌شنبه از سر گرفته خواهد شد با اینهمه وی تصور نمی‌کند مقامات آمریکایی در قبال این خودروساز آلمانی سخت‌گیری زیادی اعمال کرده اند، بلکه آنها در واقع گامهای قاطعی برای پاک‌سازی این رسوایی برداشته اند.

    مدیر عامل فولکس واگن همچنین اظهار کرد: این شرکت در تلاش‌ها برای تحقیق و بررسی چگونگی دستکاری موتورها پیشرفت خوبی داشته و از یافته‌های خود به نتایج درستی دست خواهد یافت.

    وی همچنین در این مصاحبه اظهار کرد: بزرگ‌ترین خودروساز اروپا با وجود اقرار به تقلب در 11 میلیون خودروی دیزلی موفق خواهد شد اعتماد مشتریان را دوباره بازیابد.

    به گفته مولر، برنامه‌های مربوط به مشتریان زیادی آغاز شده و این شرکت مطمئن است این برنامه‌ها موثر خواهند بود.

    براساس گزارش رویترز فولکس واگن وعده داده است شمار مدل‌های برقی را افزایش داده و طراحی فناوری‌های جدید را در اولویت برنامه‌های آتی خود قرار دهد. این شرکت پایگاه‌هایی در اروپا، کالیفرنیا و چین تشکیل خواهد داد که در آن متخصصان به وفق دادن طراحی خودرو و قابلیت اتصال‌پذیری میپردازند و برای گسترش امکانات رانندگی اتوماتیک گام خواهند برداشت.

    به گزارش ایسنا، فولکس واگن سپتامبر گذشته اقرار کرد 11 میلیون خودروی دیزلی در سراسر جهان مجهز به نرم افزاری هستند که با کمتر نشان داد آلایندگی از میزان واقعی به آنها امکان می‌دهد در تستهای آلایندگی تقلب کنند.

    فاش شدن این رسوایی ضربه سختی به فولکس واگن زد به طوریکه ارزش سهام این شرکت سقوط کرد و فروش برند فولکس واگن در سال گذشته پنج درصد کاهش یافت.

    فروش گروه فولکس واگن که شامل برند لوکس آئودی، برند اسپورت پورشه و همچنین اسکودا و سیت است، سال گذشته دو درصد کاهش یافت که نخستین کاهش سالانه فروش از سال 2002 بود. این شرکت سرگرم کار برای اصلاح فرهنگ تشکیلاتی خود است تا چنین اتفاقی مجددا تکرار نشود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم