فونیکسریمکسبهتام

معرفی مختصر محصول ساینا

عصر خودرو- به منظور برآورده ساختن سلایق مشتریان وایجاد تمایز در سبد محصولات گروه خودرو سازی سایپا، پروژه ساینا بر پایه محصول تیبا با حجم تغییرات زیر تعریف و اجرا گردید.

معرفی مختصر محصول ساینا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، حجم تغییرات ایجاد شده در ساینا نسبت به خودروی پایه (تیبا) به شرح زیر می باشد:
    1- در ناحیه جلوی خودرو مجموعه های درب موتور، گلگیرها، چراغ ، سپر، جلو پنجره و چراغ های مه شکن تغییر نموده است.
    2- در ناحیه عقب خودرو مجوعه های درب صندوق، چراغ، گارنیش (ابرویی) و چراغ های مه شکن تغییر داشته است.
    3- همچنین قطعات آینه های جانبی، چراغ های راهنما روی گلگیرها و دستگیره درب های جانبی تغییر نموده است. به منظور ایجاد استایلی بهتر به قسمت ساید این خودرو قطعه رکاب هم اضافه شده است.
    4- کلیه قطعات تزئینات داخلی شامل مجموعه داشبورد، کنسول و رودری ها کاملا نسبت به تیبا تغییر کرده و طراحی جدید شده است. همچنین در این خودرو از امکانات جدید مانند نمایشگر چند منظوره (Multi-Function Display) استفاده شده است. در این نمایشگر علاوه بر نمایش اطلاعات ساعت و تاریخ، دمای هوای محیط و همچنین اطلاعات سیستم صوتی نمایش داده می شود.
    5-  در این خودرو  به منظور ارتقای سطح ایمنی، مجموعه صندلی عقب طراحی جدید شده است. این صندلی مجهز به سه کمربند از نوع سه نقطه ای (بر اساس آخرین ویرایش استاندارد) و همچنین سه پشت سری قابل تنظیم می باشد. همچنین سیستم ISOFIX به منظور نصب ایمن صندلی کودک هم در این صندلی دیده شده است. در واقع چنانچه مشتری از صندلی کودک استاندارد استفاده نماید براحی می تواند آن را به شکل کاملا ایمن و منطبق بر استاندارد های اروپایی روی صندلی عقب ساینا نصب کند.
    همچنین فیچر های جدیدی در این خودرو نسبت به خودروی تیبا در نظر گرفته شده است تا راحتی و آسایش بیشتری را برای مشتری ایجاد نماید. در مدل EX خودروی ساینا که به عنوان مدل پایه تولید می گردد امکانات زیر دیده شده است:
    1- آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
    2- شیشه بالابر های برقی عقب
    3- سیستم تهویه مطبوع (HVAC) نیمه اتوماتیک
    4- سنسور دنده عقب ( به منظور تسهیل در پارک کردن خودرو و اجتناب از برخورد با موانع)
    5- نمایشگر چند منظوره (MFD) جهت نمایش اطلاعات ساعت، تاریخ، دمای هوای محیط و اطلاعات سیستم صوتی
    6- همچنین این خودرو مشابه تیبا مجهز به دو ایربگ (راننده و سرنشین) و همچنین سیستم ترمز ABS میباشد.

    یکی از مهمترین وجه تمایز های خودروی ساینا نسبت به خودرو تیبا و همچنین سایر خودرو های هم رده موجود در بازار، در نظر گرفتن استاندارد حفاظت از عابر پیاده (Pedestrian Protection) در طراحی این خودرو است. لازم به ذکر است که این استاندارد در اروپا الزامی بوده اما هنوز در ایران به عنوان یک الزام مطرح نشده است. اما به منظور افزایش ایمنی محصولات، گروه خودرو سازی سایپا این استاندارد را در طراحی ساینا و همچنین سایر محصولات در دست طراحی لحاظ نموده است. در این استاندارد ناحیه جلوی خودرو شامل، سپر و درب موتور و چراغها، باید بگونه ای طراحی شوند تا در صورت تصادف خودرو با عابر کمترین آسیب به عابر پیاده وارد شود. در طراحی ساینا، دانش طراحی بر اساس این استاندارد هم ایجاد شده و در سایر محصولات از این دانش و تجربه استفاده میگردد.
    بدیهی است که این خودرو علاوه بر استاندارد فوق الذکر، کلیه الزامات مربوطه به استاندارد های تایید نوع (TA) از جمله استاندارد های مختلف تصادف را برآورده می سازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو