فونیکسریمکسبهتام

نزول ۲ پله‌ای در رده‌بندی خودروسازها

افت ۹.۹ درصدی تولید خودرو ایران

عصر خودرو- سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری اعلام کرد تولید خودرو ایران در سال ۲۰۱۵ با افت ۹.۹ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۹۸۲ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسید.

افت ۹.۹ درصدی تولید خودرو ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سازمان بین المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودروی جهان در سال 2015 اعلام کرد تولید خودروی ایران در این سال به کمتر از یک میلیون دستگاه رسیده است.

    بر اساس این گزارش تولید خودروی ایران در این سال با افت 9.9 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شده و به 982 هزار و 337 دستگاه رسیده است. ایران در سال پیش از آن بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود.

    تولید خودروی سواری ایران در سال 2015 بالغ بر 884 هزار و 866 دستگاه بوده است. ایران در این سال همچنین97 هزار و 471 دستگاه خودروی تجاری تولید کرده است.

    در میان کشورهای خودروساز جهان، ایران رتبه 20 را در سال 2015 به خود اختصاص داده است که بر این اساس نسبت به سال قبل 2 پله نزول داشته است. ایران در سال 2014 در میان کشورهای خودروساز جهان در رتبه 18 قرار گرفته بود.

    چین با تولید 24 میلیون و 503 هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان در سال 2015 بوده است و آمریکا با 12 میلیون و 100 هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با 9 میلیون و 278 هزار دستگاه در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

    کشورهای دیگری که تولید بیشتری نسبت به ایران داشته اند عبارتند از: آلمان، کره جنوبی، هند، مکزیک، اسپانیا، برزیل، کانادا، فرانسه، تایلند، انگلیس، روسیه، ترکیه، چک، اندونزی، ایتالیا، اسلواکی. این کشورها به ترتیب در رتبه های چهارم تا نوزدهم به لحاظ میزان تولید خودرو در سال 2015 قرار گرفته اند.

    بر اساس این گزارش 17 کشور در جهان طی سال 2015 با افت تولید خودرو مواجه شده اند که ایران نیز با افت 9.9 درصدی در بین آن ها قرار دارد. اوکراین با افت 71.3 درصدی بیشترین میزان افت تولید خودرو را داشته است. تولید خودرو این کشور در سال 2015 به 8244 دستگاه رسیده است.

    فنلاند نیز بیشترین میزان رشد را داشته است. به طوری که تولید خودرو این کشور با رشد 53.2 درصدی به 69 هزار دستگاه رسیده است.

    ایران از نظر تولید خودروهای سواری در رتبه 16 جهان جای گرفته است.

    بر اساس این گزارش کل تولید خودروی جهان در سال 2015 بالغ بر 90 میلیون و 693 هزار دستگاه بوده است. تولید خودروی جهان در این سال با رشد یک درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو