فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران خبر داد

افزایش ۱۰درصدی ظرفیت ناوگان جاده‌ای استان تهران برای نوروز ۹۵

بهای بلیت‌‌ ۱۵درصد افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با بیان اینکه در ایام نوروز روزانه به‌طور متوسط ۳۵۰۰ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان تهران، جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند، گفت: ظرفیت ناوگان امسال نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۱۰درصدی ظرفیت ناوگان جاده‌ای استان تهران برای نوروز ۹۵
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، حمیدرضا شهرکی ثانوی در نشست هماهنگی سفرهای نوروزی استان تهران، اظهار داشت: استان تهران رتبه نخست جابه‌جایی مسافران نوروزی در کشور را دارا است.

    وی بابیان اینکه طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای از 25 اسفندماه 94 آغاز می‌شود و تا 15 فروردین 95 ادامه دارد، گفت: 15.2 درصد از کل جابه‌جایی مسافران نوروزی توسط ناوگان عمومی جاده‌ای استان تهران انجام می‌شود.

    شهرکی ثانوی بابیان اینکه کل ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای خصوصی است، گفت: نظارت بر عملکرد ناوگان، شرکت‌های امدادخودرو، بخش‌های معاینه فنی، مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی، عوارضی‌ها و تبلیغات حاشیه راه‌ها، از سوی سازمان راهداری انجام می‌شود.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران بیان کرد: 97درصد جابه‌جایی‌های‌ مسافر توسط ناوگان عمومی جاده‌ای در استان تهران در مسیرهای برون‌استانی و 3 درصد درون‌استانی است.

    * اختصاص 50 درصد ظرفیت نوروزی ناوگان عمومی جاده‌ای استان تهران در پیش‌فروش اینترنتی‌

    وی با تأکید بر لزوم مدیریت سفر از سوی مسافران و برنامه‌ریزی برای خرید بلیت از قبل، گفت: تلاش می‌کنیم پیش‌فروش‌های بلیت اینترنتی و غیره حضوری باشد، ضمن آنکه برنامه ریزیی داریم فروش بلیت را از پایانه‌ها خارج کنیم.

    شهرکی ثانوی بیان کرد: پیش‌فروش اینترنتی بلیت نوروزی از 11 اسفند آغاز شد و تا 18 اسفند ادامه دارد‌، ضمن آنکه از 18 اسفند تا 25 اسفند پیش‌فروش‌ها به‌صورت حضوری و اینترنتی همزمان خواهد بود و از 25 اسفند به بعد فروش بلیت به‌صورت روزفروش و داخل پایانه‌ها و همچنین اینترنتی انجام می‌شود.

    وی تأکید کرد: متأسفانه در سال گذشته با وجود فراهم‌سازی همه زیرساخت‌ها، فقط 12 درصد ناوگان جاده ای عمومی استان تهران، از طریق اینترنت پیش‌فروش شد.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران بیان کرد: در حال حاضر 50 درصد ظرفیت ناوگان موجود، در طرح پیش‌فروش اینترنتی وجود دارد.

    * افزایش 50 درصدی ناوگان عمومی استان تهران در مسیر‌‌های بین‌‌المللی

    وی اظهار داشت: همچنین از استان تهران به کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان، باکو، سلیمانیه، اربیل و نجف فروش بلیت‌های نوروزی انجام می‌شود.

    شهرکی ثانوی اضافه کرد: سال گذشته 400 دستگاه اتوبوس طی طرح نوروزی به مقاصد خارجی مذکور اعزام شدند و 7 هزار و 500 مسافر را جابه‌جا کردند که امسال 50 درصد ظرفیت افزایش یافته است.

    * افزایش سامانه‌‌های نظارتی

    وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در استان تهران، افزایش یافته است، گفت: همچنین امسال 20 سامانه ترددشمار آنلاین در جاده‌های استان تهران نصب شد و آمار ترددشمارهای آنلاین به 83 دستگاه رسید.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران افزود: طی هماهنگی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تأمین سوخت در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و پایانه‌های مسافربری به‌طور منظم در ایام نوروز انجام می‌شود.

    شهرکی ثانوی بیان کرد: همچنین با مراکز آموزش عالی و پادگان‌ها هماهنگ کرده‌ایم که پیش‌فروش بلیت در این دو مرکز انجام شود، ضمن آنکه از آنها خواسته‌ایم در صورت امکان میزان تقاضا را به ما اعلام کنند.

    وی گفت: همچنین تیم نظارت بر عملکرد مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی تشکیل شده است و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و ستاد خانه نماز بر عملکرد این مجتمع‌ها نظارت دارند.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با تأکید بر نظارت بر عملکرد امدادخودروها گفت: تیمی متشکل از کارشناسان سازمان راهداری تشکیل شده است که بر نرخ‌گذاری امدادخودروها و عملکرد آنها در سطح جاده ها نظارت محسوس و نامحسوس دارند.

    * افزایش 10 درصدی ظرفیت ناوگان عمومی جاده‌ای استان تهران برای نوروز 95

    شهرکی ثانوی با بیان اینکه در ایام نوروز روزانه به‌طور متوسط 3500 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان تهران، جابه‌جایی مسافران را انجام می‌دهند، گفت: ظرفیت ناوگان امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران گفت: در نوروز سال قبل یک میلیون و 200 هزار مسافر از مبدأ استان تهران جابه‌جا شدند که امسال این رقم 10 درصد افزایش می‌یابد.

    * افزایش قیمت بلیت‌های اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای نوروز متوسط 15 درصد

    وی درباره افزایش قیمت ناوگان عمومی جاده‌ای برای ایام نوروز گفت: طی توافق مقرر شده است انجمن‌های صنفی با برگزاری جلسات با سازمان حمایت نرخ‌ بلیت‌های نوروزی را تعیین کنند و دولت در نرخ‌گذاری وارد نشود که مقرر شده است قیمت بلیت ناوگان برای ایام نوروز حدود 15 درصد افزایش یابد.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران یادآور شد: قیمت‌ها در پایانه‌های مسافربری درج شده است، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم بعد از 15 فروردین، نرخ‌ها به قیمت قبلی برگردد.

    * بار مجاز مسافر حداکثر 20 کیلوگرم

    وی گفت: مسافر‌ می‌تواند حداکثر 20 کیلو بار مجاز به همراه داشته باشد و در صورت افزایش بار، به ازای هر کیلو 2.5 درصد نسبت به قیمت پایه بلیت افزایش کرایه خواهد داشت.

    * مسافران جاده‌ای در صورت بروز مشکل تماس بگیرند ‌

    شهرکی ثانوی بیان کرد: مسافران درصورت‌ بروز هر گونه مشکل و یا برای بیان انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با شماره 88907003-021 و یا سامانه پیام کوتاه 3000143 تماس بگیرند.

    مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان تهران با اشاره به اینکه همچنین بازرسان سازمان راهداری در پایانه‌های اصلی مسافری استان تهران مستقر هستند، گفت: مسافران می‌توانند برای برقراری ارتباط با دفاتر مدیریت حمل‌ونقل مسافر، با شماره‌ تلفن‌های 88506602 (پایانه بیهقی)، 55185463 (پایانه جنوب)، 77865679 (پایانه شرق) و 44658892 (پایانه غرب)، تماس بگیرند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط