فونیکسریمکسبهتام

بیش از ۲۳۵ هزار قربانی تصادفات جاده ای در کشور طی ۱۰ سال

عصر خودرو- جمعیت هلال احمر ایران در آستانه آغاز سال نو و سفرهای نوروزی به هموطنان یاد آور شد که طی ۱۰ سال گذشته، آمار قربانیان ناشی از تصادفات جاده ای ۲۳۵ هزار و ۵۰ تن بود.

بیش از ۲۳۵ هزار قربانی تصادفات جاده ای در کشور طی ۱۰ سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، طی این مدت، 2 میلیون و 221 هزار و 810 تن در تصادفات جاده ای مصدوم شدند.
    براساس این گزارش، 7 / 41 در صد از تلفات ناشی از تصادفات جاده ای مربوط به جوانان زیر 29 سال است و معلولیت ناشی از تصادفات 300 هزار تن در سال است.
    در این گزارش آمده است: 70 درصد تصادفات جاده ای در سفرهای نوروزی مربوط به خودروهایی است که رانندگان آنها با جاده آشنا نبودند و برای نخستین بار در آن جاده ها تردد داشتند؛ ضمن اینکه تصادف جاده ای در ایران، پنج برابر کشورهای صنعتی و پنج برابر کشورهای همتراز ایران است.
    70 درصد تصادف ها ریشه در عامل انسانی و تخلفات رانندگان دارد که در این گزارش به آن تاکید شده است ؛ همچنین بیشتر تصادفات رانندگی در نتیجه بی دقتی و بی توجهی و سهل انگاری راننده صورت می گیرد که ضایعات جبران ناپذیری به وجود می آورد.
    و اما در رابطه با قربانیان حوادث رانندگی قید شده است که 40 درصد آنان را عابرین پیاده تشکیل داده اند که ضربه خودرو به عابر پیاده با سرعت 50 کیلومتر در ساعت، معادل سقوط از طبقه سوم یک ساختمان است.
    جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد:73 درصد از کل تصادفات در فاصله 25 کیلومتری شهرها رخ می دهد.
    جمعیت هلال احمر هشدار داد که انجام اشتباهاتی از جمله صحبت کردن با تلفن همراه، خوردن و نوشیدن، رعایت نکردن فاصله ایمنی و توجه نکردن به سرعت و حرکات نمایشی موجب افزایش تصادفات می شود؛ بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی، صحبت با تلفن همراه ،حین رانندگی، وجود نقص فنی در خودرو و بی توجهی به آن و جر و بحث در داخل خودرو از دیگر عوامل افزایش تصادفات است.
    عادت برخی رانندگان به کارهایی همچون خوردن شربت یا قرص های مسکن و خواب آور و آشنا نبودن با نقاط حادثه خیز جاده از دیگر عوامل افزایش تصادفات می شود.

    **اقدامات قبل از سفر
    در این گزارش آمده است: هموطنان قبل از سفر بهتر است به نکاتی توجه کنند که اطلاع از وضعیت جوی و جغرافیایی (آب و هوا) مقصد سفر از جمله آنها است و اینکه هموطنان ، حتما از منابعی همچون سازمان مربوطه و یا اینترنت از آب و هوای مقصد و طول سفر مطلع شوند.
    * هنگام برنامه ریزی برای سفر به منظور تقویت مشارکت فردی و جمعی به تقسیم وظایف برای هریک از اعضای خانواده بپردازید و قبل از آغاز سفر، امکانات و وسایل مورد نیاز را از جمله غذا، کفش و پوشاک مناسب، گواهینامه، شناسنامه، کارت ملی، کارت الکترونیکی و مقداری پول نقد، همرا داشته باشید.
    *علاوه بر اخذ معاینه فنی خودرو، به نکات ایمنی(جعبه کمک های اولیه و کپسول آتش نشانی) توجه کنید و از سلامت خودرو با بازدید روغن موتور، روغن ترمز، روغن هیدرولیک فرمان، آب رادیاتور، عاج لاستیک ها اطمینان حاصل کنید.
    * قبل از سفر به مهلت انقضاء و تمدید بیمه شخص ثالث خودرو خود توجه کنید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو