فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

۵۰ ایستگاه شارژ موتورسیکلت‌ برقی در اصفهان راه‌اندازی می شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: شارژ هر باتری با برق شهری بین سه تا پنج ساعت به طول می‌انجامد و در شهر اصفهان ۵۰ ایستگاه شارژ موتورسیکلت برقی در کنار راه‌اندازی می شود.

۵۰ ایستگاه شارژ موتورسیکلت‌ برقی در اصفهان راه‌اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا صلواتی  با اشاره به رونمایی از نخستین موتور برقی دانش‌بنیان در اصفهان اظهار داشت: این موتورها با انعقاد تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به تعداد پنج هزار موتورسیکلت در فاز اول در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه قیمت اولیه این موتورها چهار تا شش و نیم میلیون تومان برآورد شده است، ابراز داشت: مبلغ یک و نیم میلیون تومان از قیمت این موتورها به واسطه تسهیلات بلاعوض توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور پرداخت می‌شود و حدود سه میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ما بقی توسط شهروندان تامین می‌شود.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کارخانه تولید این موتورسیکلت‌ها در اصفهان وجود دارد، افزود: این موتورها در سه مدل سه کیلووات، شش کیلووات و هشت کیلووات تولید می‌شود و سرعت آنها از 55 تا 110 کیلومتر در ساعت تنظیم شده است.

    وی با بیان اینکه یک بار شارژ کردن این موتورسیکلت‌ها راکبان را تا 100 کیلومتر جابجا می‌کند، اظهار داشت: شارژ هر باتری با برق شهری بین سه تا پنج ساعت به طول می‌انجامد و در سطح شهر اصفهان 50 ایستگاه شارژ موتورسیکلت برقی در کنار ایستگاه‌های دوچرخه راه‌اندازی می‌شود.

    صلواتی اصافه کرد: تمام موتوربرقی‌های موجود در کشور در حال حاضر وارداتی است و موتورسیکلت تولید داخل نداشتیم و این اتفاق هم به دلیل حمایت از تولید داخل و همچنین سیستم خدمات پس از فروش سه ساله‌ای که این موتورسیکلت‌ها دارند می‌توانند مورد استقبال شهروندان قرار گیرند.

    موتورسیکلت‌های برقی خرداد ماه در اصفهان به تولید انبوه می‌رسد

    وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های برقی در خردادماه در اصفهان به تولید انبوه می‌رسد، ابراز داشت: این موتورسیکلت‌ها از اول تابستان سال آینده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت و توسعه استفاده از آنها نیز بسته به استقبال شهروندان دارد.

    معاون حمل و نقل شهرداری اصفهان همچنین به برنامه‌ریزی آینده در خصوص تخصیص مسیر ویژه برای تردد موتورسیکلت‌های برقی در اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در طرح پایش زیست محیطی شهر و محدوده‌های زیست محیطی تدوین شده قرار است در محدوده‌های مرکزی شهر اصفهان خودروهایی که سوخت پاک دارند و موتورسیکلت‌های برقی اجازه تردد داشته باشند.

    وی با اشاره به اینکه با ایجاد زیرساخت‌ها استقبال شهروندان از موتورسیکلت‌های برقی افزایش می‌یابد، گفت: این امر می‌تواند از پنج تا هفت درصد از آلاینده‌های صوتی و هوایی شهر اصفهان را کاهش دهد.

    صلواتی همچنین در خصوص فعالیت‌های شهرداری در حوزه حمل و نقل نیز ابراز داشت: تاکنون از 200 دستگاه اتوبوسی که قرار بود در سال جاری وارد ناوگان شود که تاکنون  170 دستگاه وارد و 50 اتوبوس نیز بازسازی و تعمیر شده است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه در توسعه خطوط بی آر تی فراتر از برنامه خواهیم بود، افزود: برای سال 95 نیز بیش از 400 اتوبوس وارد سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان خواهد شد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه سهم سفرها باید تغییر یابد، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که طی دو دهه گذشته سهم سفرها در شهر اصفهان 20 درصد افزایش یافته است.

    وی ادامه داد: شهروندان به خودرو وابسته شدند و سهم استفاده از دوچرخه که به یک سوم رسیده باید سه برابر شود.

    وی اضافه کرد: اتوبوس‌هایی که سال آینده وارد شهر اصفهان می شود یورو چهار و یورو پنج خواهد بود اما سهم عمده آلودگی خودروی سطح شهر اصفهان بر روی 800 هزار خودرویی است که در اصفهان تردد می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو