فونیکسریمکسبهتام

سیتروئن خاطرات خوب را در ایران تکرار می‌کند؟

عصر خودرو- خودروهای سیتروئن در ایران همواره با تحسین و تایید مردم همراه بوده و بازار ایران با این شرکت به نوعی گره خورده است و خاطرات ایرانیان در این مقوله از سیتروئن نسبت به پژو و رنو هم بهتر بوده است.

سیتروئن خاطرات خوب را در ایران تکرار می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، حضور سیتروئن در ایران از سال 1346 در شرکت سایپا شروع شد و همراهی سیتروئن طی سال ها ادامه پیدا کرد تا زانتیا در سایپا به خط مونتاژ رسید و این خودرو توانست کم کم در دل ایرانی ها جای باز کند و هر چه این خودرو در ایران بیشتر مورد استفاده قرار گرفت جای بیشتری در دل ایرانیان باز کرد و کار به جای رسید که در بازار می گفتند " هر کس زانتیا سوار شود دیگر پیاده نخواهد شد " و این حاصل همکاری سایپا و سیتروئن بود که تولید محصول مناسب و خدمات این جایگاه را در بازار برای این محصول سیتروئن ایجاد کرد.

    این موضوع باعث شد که سایپا و سیتروئن در جریان معامله امتیاز زانتیا قرار گرفتند و مذاکرات تا مراحل نهایی هم پیش رفت ولی این موضوع تحقق نیافت و خودرو   C5هم که بعد از زانتیا به ایران آمد بخاطر مشکلات تحریم توفیقی در بازار ایران پیدا نکرد.

    خارج از همه این مباحث خودروهای سیتروئن در ایران همواره با تحسین و تایید مردم همراه بوده و بازار ایران با این شرکت به نوعی گره خورده است و خاطرات ایرانیان در این مقوله از سیتروئن نسبت به پژو و رنو هم بهتر بوده است.

    در گیر دار سمینار بین المللی صنعت خودرو که سومین دوره آن در چند روز گذشته برگزار شد همه فکر می کردند سیتروئن و سایپا با یک برنامه بزرگ خواهند آمد ولی خبر خاصی نرسید و فقط آقای کریستوف عضو هیات مدیره پژو و سیتروئن از تدارک یک همکاری بزرگ بین سایپا و سیتروئن خبر داد و در حقیقت بعد پنجاه سال همکاری سایپا و سیتروئن همکاری هنوز مشخص نشده است و شاید از سوی دیگر یک همکاری خاص در بین این دو خودرو ساز شکل گرفته که نمی خواهند فعلا جزئیات آن را مطرح کنند.

    مردم ایران از رفتار رنو و پژو در ایران گله مندند چون این شریکان فرانسوی هیچ وقت یک حرکت مدام و نوآورانه در بازار ایران نداشته اند و در واقع یک بازار را در حیطه خود درآورده ولی به خوبی تغذیه نکردند و هیچ یک از وعده های خود را در حال حاضر جامعه عمل نپوشیدند اما مردم ایران از سیتروئن انتظار فراتری دارند و صنعت ایران نیز کمک سیتروئن را برای صادرات در منطقه نیاز دارد چه آن که رنو در اطراف ایران مانند ترکیه و روسیه و رومانی سایت تولیدی دارد.

    ولی ویژگی سیتروئن این است که در بازار این منطقه هنوز هیچ حرکتی نکرده و اگر همکاری مناسبی در این زمینه انجام دهند حتما ایران می تواند به عنوان هاب منطقه برای سیتروئن عمل کند و در حقیقت تولید محصولات در ایران می تواند بازار خوبی در منطقه ایجاد کند. به هر حال هر چند برای غیبت سیتروئن در ایام تحریم گله مندیم ولی برای محصولات با کیفیت و زیبایش در ایران دلتنگیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو