فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه:

تلفات جاده ای ایران ۳۰ درصد بیش از میانگین جهانی است

عصر خودرو- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه یک درصد جمعیت دنیا در ایران زندگی می کنند و ۱.۳ درصد تلفات جاده ای مربوط به کشور ماست ، گفت: ۳۰ درصد بیش از سهم جمعیتی تلفات جاده ای داریم.

تلفات جاده ای ایران ۳۰ درصد بیش از میانگین جهانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، داوود کشاورزیان روز چهارشنبه درهمایش جمعیت طرفداران ایمنی راه های آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه سهم بالای حمل و نقل جاده ای ما در مقایسه با دنیا یکی از عوامل این فاصله است، گفت: اولویت راه و شهرسازی با وجود کمبود اعتبار، ارتقای ایمنی حمل و نقل راه های کشور است.
    وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی بویژه بین شهرهای بزرگ و پیرامونی رویکردی در راستای کاهش حوادث جاده ای است، گفت: این رویکرد مستلزم سرمایه گذاری سنگین است.
    وی تجدید به موقع خط کشی جاده ها ، نصب و ترمیم به موقع تابلوهای راهنمایی ، اصلاح شانه خاکی، اصلاح تقاطع ها، اصلاح شیب دو طرف جاده ها، پاکسازی حریم و اصلاح دوربرگردان ها را از جمله عملیات مربوط به حفظ و ارتقای ایمنی راه ها عنوان کرد و گفت: برای اجرای یک کیلومتر خط کشی 15 میلیون ریال و برای اصلاح یک دور برگردان 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    کشاورزیان اعلام کرد: برای نگهداری 85 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و 100 هزار کیلومتر راه روستایی کشور سالانه 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
    وی در کنار وضعیت راه ها، عامل انسانی را در بروز حوادث رانندگی موثر دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در برخی موارد از جمله استفاده از کمربند ایمنی فرهنگ سازی ها موفقیت آمیز بوده ولی در برخی موارد مانند حرکت کردن در یک لاین، رعایت محدودیت سرعت در جاده ها و استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران هنوز شاهد تخلف هستیم.
    کشاورزیان با بیان اینکه هنوز شاهد عبور از چراغ هستیم و به نظر می رسد جرایم رانندگی بازدارنده نیست، گفت: از25 اسفند جرایم جدید تخلفات رانندگی اعمال می شود.
    وی اظهار کرد: کاستن تلفات جاده ای نیازمند عرم ملی و همکاری رسانه ها با دستگاه های مسئول برای فرهنگ سازی و همراه سازی عمومی است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه به صورت میانگین در حدود یک میلیون و 200 هزار نفر در دنیا در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند ، میزان تلفات جاده ای کشور را در سال جاری 16 هزار و 200 نفر اعلام کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو