فونیکسریمکسبهتام

سارق حرفه ای خودرو در گرگان دستگیر شد

عصر خودرو- جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از دستگیری سارق حرفه‌ای محتویات خودرو با ۱۰۴ فقره انواع سرقت در شهرستان گرگان خبر داد.

سارق حرفه ای خودرو در گرگان دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ علی ‌اکبر جاویدان  اظهار کرد: در پی قوع سرقت‌های سریالی از لوازم داخل خودرو در شهر گرگان و با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد جو روانی نامطلوب در بین شهروندان، موضوع با تشکیل تیمی ویژه در دستور کار ماموران پایگاه آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

    وی ادامه داد: ماموران با تحقیقات گسترده میدانی، اعزام گشت‌های محسوس و نامحسوس و بررسی دوربین‌های سطح شهر در زمان‌های مشخصی از شبانه‌روز، سارقی با هویت مشخص را که از سابقه ‌داران در حوزه سرقت در شهرستان بود را شناسایی کردند و محل اختفاء و رفت و آمدهای وی را تحت کنترل قرار دادند.

    جاویدان تصریح کرد: طی هماهنگی ‌های انجام شده با دستگاه قضائی، ماموران پس از اخذ تجهیزات متناسب با ماموریت در یک عملیات پلیسی و ضربتی وارد مخفیگاه وی شدند و او را دستگیر کردند.

    او با بیان این که متهم 32 ساله و دارای سوء سابقه و اعتیاد به مواد مخدر است، خاطرنشان کرد: وی در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت شد که پس از انجام تحقیقات تکمیلی به روش‌های نوین پلیسی و ارائه تصاویر به‌ دست آمده از دوربین‌های مدار بسته در محل وقوع بزه، در نهایت به 104 فقره انواع سرقت اعتراف کرد.

    جانشین فرماندهی انتظامی گلستان بیان کرد: متهم در اعترافات خود به 75 فقره سرقت داخل خودرو، 15 فقره سرقت از منزل، 10 فقره سرقت اماکن خصوصی و چهار فقره سرقت از مغازه اعتراف کرد.

    علی اکبر جاویدان گفت:‌ ماموران در بازرسی از منزل متهم موفق شدند تعدادی کیف مردانه و زنانه، مدارک سرقتی خودرو، عینک، گوشی موبایل، فلش مموری، ضبط خودرو، باطری، لب‌تاپ، ساعت مچی، انواع کلید درب منزل، سوئیچ خودرو، انواع ادکلن، سشوار برقی، دوربین عکاسی، ابزار و آچارآلات و لوازم سرقتی خودرو کشف کردند.

    وی اظهار کرد: تعدادی از شاکیان تا به این لحظه شناسایی و اقلام مسروقه به صاحبانش برگردانده شده است.

    او در خصوص نحوه انجام سرقت توسط این سارق گفت: سارق پس از شناسایی سوژه های خود، از تاریکی شب و خلوتی کوچه ها استفاده کرده و با کج کردن درب خودروها اقدام به سرقت محتویات داخلی آن می کرد.

    سرهنگ جاویدان ضمن قدردانی از همکاری مردم با نیروی انتظامی در شناسایی و کشف جرم در خصوص پیشگیری از وقوع چنین سرقت‌هایی گفت: شهروندان اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال و سایر وسایل بازدارانده مجهز و از قراردادن اتومبیل در نقاط خلوت خودداری کنند.

    جانشین فرماندهی انتظامی گلستان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت های مجرمانه مراتب را در سریعترین زمان از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو