فونیکسریمکسبهتام

عرضه نسخه اولیه جویشگر نقشه در نیمه اول ۹۵

عصر خودرو- پژوهشگران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با پیاده‌سازی جویشگرهای نقشه بومی به منظور ارائه اطلاعات مکانی، نسخه بتای این سامانه را در نیمه اول سال ۹۵ به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و امیدوارند پس از اثبات کارایی آن، نسخه تجاری این سامانه را عرضه کنند.

عرضه نسخه اولیه جویشگر نقشه در نیمه اول ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نق از ایسنا، سهیل عیوض خانی، مجری طرح کاربرد این سامانه را در حوزه ژئوماتیک دانست و گفت: محصول تولید شده با عنوان «سامانه اطلاعات مکانی سنجش از راه دور» است که به عنوان اولین سامانه بومی در حوزه جویشگرهای نقشه به شمار می‌رود.

    وی ادامه داد: این سامانه این امکان را به کاربران می‌دهد که به جای استفاده از سامانه‌هایی چون Google Earth از سامانه بومی جدیدی بهره‌برداری کنند که قادر است تمام لایه‌های اطلاعات Google Earth را به عنوان جویشگر نقشه ارائه دهد.

    عیوض خانی خاطرنشان کرد: این سامانه می‌تواند اطلاعات بومی کشور مانند سازمان نقشه‌برداری و سازمان هواشناسی را در دسترس کاربران قرار دهد.

    این محقق با تاکید بر این‌ که این سامانه می‌تواند اطلاعات مراکزی چون بانک‌ها، بیمه‌ها، مراکز آموزشی، بیمارستان‌ها و خانه‌های سلامت را به عنوان عارضه‌های «مکان‌محور» بر روی نقشه نمایش دهد، یادآور شد: از طریق این داده‌ها افراد می‌توانند بر اساس موقعیت مکانی خود نزدیکترین مرکز مورد نظر را شناسایی و مسیریابی کنند.

    وی اهمیت عرضه این سامانه را بومی‌سازی این فناوری دانست و توضیح داد: از سوی دیگر به دلیل اعمال تحریم‌ها علیه کشور، امکان دسترسی به سامانه نرم‌افزارهای مکانی و تجاری فراهم نیست که این سامانه می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را با بالاترین امنیت در اختیار کاربران قرار دهد.

    مجری این طرح، نمایش همزمان سه‌بعدی و دوبعدی تخت با توان بالای تفکیک مکانی را از قابلیت‌های این سامانه نام برد و خاطرنشان کرد: ارائه انواع گرافیک‌های دو و سه‌بعدی خودکار و هایپرلینک، اعمال پرس‌و‌جوهای مکانی و ارائه انواع تجزیه و تحلیل‌ها از دیگر قابلیت‌های این سامانه به شمار می‌رود.

    وی با تاکید بر این‌که در این پروژه برای پیاده سازی مدل جامع مکانی ژئوماتیک (GSCM) اقدام به ارائه Geomatics Suite به عنوان مجموعه‌ای از سامانه‌های نرم‌افزاری مورد نیاز GSCM شد، اضافه کرد: Geomatics Suite پکیجی از اطلاعات مختلف مکانی است.

    عیوض خانی، اظهار کرد: یکی از سامانه‌های پیاده سازی شده در Geomatics Suite سامانه Desktop Explorer است که با هدف تحت پوشش قرار دادن نیازمندی‌های کاربران تحت دستکتاپ ژئوماتیک ارائه شده است.

    به گفته وی، Desktop Explorer این سامانه با ارائه امکانات و قابلیت‌های گوناگون مانند یک آزمایشگاه مجازی مجهز، امکان تست و ارزیابی انواع فعالیت‌های نمایشی، گزارشی و تحلیلی داده‌های حوزه ژئوماتیک را فراهم می‌کند.

    عیوض خانی در عین حال از عرضه نسخه موبایلی و تحت وب این سامانه خبر داد و گفت: سرور نسخه وب این سامانه در شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار دارد و کاربران با اتصال به اینترنت، سامانه‌ها و سرویس‌های مکانی مد نظر خود را دریافت کنند.

    وی با تاکید بر این که در گذشته نرم‌افزار سامانه اکتشاف طلا را ارائه کرده‌ بودیم، افزود: با استفاده از این نرم‌افزار با پردازش تصاویر ماهواره‌ای،‌ نقشه‌های «پتانقشه» به عنوان نقشه‌های پتانسیل‌سنجی معادن طلا ارائه می‌شود که این نقشه‌ها در این سامانه جدید نیز وارد شده است.

    این محقق یادآور شد: در حال حاضر نسخه اول این سامانه که نسخه «بتا»ی آن به شمار می‌رود، در نیمه اول سال 95 به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و پس از اثبات کارایی آن نسخه تجاری این سامانه عرضه خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو