فونیکسریمکسبهتام

معادله دو مجهولی میزان خودروها و تعداد تلفات ترافیکی کشور؛

خودروهای آلمان ۵ برابر ایران، کشته های ایران ۵ برابر آلمان!

عصر خودرو- کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: موضوع این است که معادله ای دو مجهولی، میان میزان خودروهای موجود و تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشورمان، حاکم است.

خودروهای آلمان ۵ برابر ایران، کشته های ایران ۵ برابر آلمان!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، شهرام جباری زادگان در توضیح این موضوع با اشاره به این که به عنوان نمونه، تعداد وسایل نقلیه آلمان با جمعیت تقریباً برابر با ایران، 5 برابر کشورمان است، گفت: این در شرایطی است که کشته های سالانه حوادث ترافیکی ایران با حدود 17 هزار نفر، 5 برابر این کشور اروپایی است که هر سال در آن کمتر از 3500 نفر در جریان سوانح ترافیکی کشته می شوند.

    وی با بیان این که 5 عامل در ایمنی رانندگی مورد تأکید است، افزود: این عوامل، شامل عدم مصرف مشروبات الکلی، رعایت سرعت مجاز، استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسیکلت سواران، استفاده از کمربند ایمنی برای راننده و سرنشینان و رعایت قوانین مربوط به ایمنی کودکان از جمله استفاده از صندلی کودک است که در کاهش مرگ و میر بسیار ضروری است.

    جباری زادگان با اشاره به این که هر سال به طور متوسط یک میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر تصادف از دست می دهند، اظهار کرد: در 87 کشور جهان، شاهد افزایش و روند صعودی مرگ و میر ناشی از تصادفات و در بیش از 100 کشور دنیا از جمله کشورمان نیز شاهد کاهش و روند نزولی کشته های تصادفات هستیم.

    وی با بیان این که از هر 5 نفر که در تصادفات جان خود را از دست می دهند، 3 نفر در محدوده سنی 15 تا 44 سال، یعنی در سنینن مولد قرار دارند، تصریح کرد: از هر 4 نفر که در تصادفات کشته می شوند، 3 نفر مرد و یک نفر زن هستند.

    این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر این که علاوه بر 5 عامل مورد تأکید در  ایمنی رانندگی، عوامل دیگری نیز در این مهم مؤثراند، خاطرنشان کرد: ایمنی وسیله نقلیه، زیرساخت‌ های راه، سیستم درمانی و قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله عوامل مؤثر در حوزه ایمنی اند که به منظور کاهش و کنترل تلفات ترافیکی می بایست مورد توجه ویژه قرار گیرند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو