فونیکسریمکسبهتام

قیمت انواع خودروهای داخلی؛

حکمرانی رکود در بازار خودرو

عصر خودرو- روزهای سخت بازار خودرو در سال ۹۴ رو به پایان است. رکود همچنان در بازار حکمران است و لجبازی خریداران گویا قرار است به سال ۹۵ برسد. همه چیز مهیای آن است که رکود بازار خودرو پابرجا باقی بماند.

حکمرانی رکود در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، یک هفته بیشتر به پایان روزهای سرد زمستانی باقی نمانده است. بازارها هر یک به تناسب، از رونق خاصی برخوردار هستند. خرید و فروش‌ها در بازار به اوج رسیده است و بسیاری از صنوف، روزهای نسبتا پررونق یا حداقل مناسب‌تری نسبت به قبل را می‌گذرانند. حتی بازارهایی که فعالانشان تا پیش از این، از نخریدن کالاهایشان از سوی مردم نالان بودند، چند هفته‌ای هست که راضی‌تر از قبل به نظر می‌رسند. اما همه بازارها این طور نیستند. بازار خودرو همچنان سوت و کور است و رونقی در آن به چشم نمی‌خورد.

    ماههای رکود بازار خودرو البته از سال هم گذشته است، یک سال و نیمی هست که بازار خودرو با رونق چندانی مواجه نیست و گویا قصد هم ندارد به این زودی‌ها به آن خاتمه دهد. فعالان بازار خودرو هم کمتر امیدی به رونق بازار حداقل در ماههای ابتدای سال 95 دارند. آنها می‌گویند زودترین زمانی که شاید بازار خودرو از رکود خارج شود، تابستان سال آینده است که شاید همزمان با آغاز سفرهای تابستانی، بازار رونق را به خود ببیند. بنابراین نزدیکترین امیدی که می‌توان به رونق بازار خودرو داشت، حداقل 4 تا 5 ماه دیگر است.

    یکی از فعالان بازار خودرو در رابطه با رکود عمیقی که بازار خودرو را در بر گرفته، به خبرنگار ما می گوید: امسال اوضاع متفاوت از سال های قبل است، یعنی شاید نسبت به سال قبل، حتی تقاضا برای خرید و فروش خودرو کاهش یافته است. او می افزاید: برخی منتظرند که در سال آینده مدل های جدیدی از خودرو وارد بازار شود و برخی دیگر بر این باورند طرح فروش اعتباری خودرو که از سوی دولت اجرایی شد، سهم عمده تقاضای بازار را ربوده است.

    به گفته این نمایشگاهدار خودرو، کاهش عرضه خودرو در بازار دو عامل دارد، یکی بحث افت تولید خودرو که ناشی از رکود موجود است و عامل دوم اینکه خودروسازان با توجه به پایان سال، اتمام تعهداتشان در اولویت قرار دارد؛ بنابراین عرضه خودرو به بازار را کاهش دادند. در این میان کارشناسان هم معتقدند که تولیدکنندگان بخش اعظم مشتریان خودرو را جذب کردند، حال آنکه این موضوع به ایجاد یک خلأ در بازار منجر شده است. همچنین کاهش عرضه برخی خودروها در بازار موجب افزایش قیمت آنها شده است؛ حال آنکه قیمت برخی خودروهای موجود در بازار نیز نسبت به هفته گذشته با ثبات همراه بوده است.

    بر این ‌اساس، هر چند فعالان بازار به رونق نسبی تقاضا در بازار اشاره می‌کنند، اما آنگونه که به ‌نظر می‌ رسد میزان مراجعه مشتریان برای خرید در بازار شب عید سال جاری با سال‌ های گذشته قابل ‌قیاس نیست. به اعتقاد آنها، تقاضا در سال‌ های گذشته نسبت به امسال از رشد بیشتری برخوردار بود، اما در سال جاری به‌دلیل کاهش قدرت خرید مشتریان، فروش نقدی خودرو با مشکلات بسیاری مواجه شده است. گشت و گذاری در بازار هم این را تائید می کند که بازار با رونقی مواجه نیست؛ اما همین خرید و فروش اندکی هم که رقم می خورد، برخی افزایش قیمت های جزئی را در بازار رقم زده است که البته بیشتر قیمت گذاری است که از سوی فروشنده عنوان می شود و معلوم هم نیست خریداری داشته باشد. به هرحال رکود در بازار حکمران است و به این زودی‌ها هم قرار نیست که دست از سر بازار بردارد.

    قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار

    هم اکنون قیمت تندر 90E1 در بازار 34 میلیون و 900 هزار تومان، هر دستگاه تندر 90E2 اتوماتیک 44 میلیون و 900 هزار تومان، تندر 90E2 بنزینی 37 میلیون و 900 هزار تومان، دنا 43 میلیون و 400 هزار تومان، رانا ال ایکس یوور 4 حدود 31 میلیون و 500 هزار تومان، سمند ال ایکس بنزینی یورو 4 حدود 30 میلیون و 300 هزار تومان و تندر EF7 ال ایکس 29 میلیون و 900 هزار تومان است.

    قیمت هر دستگاه سمند SE یورو 4 حدود 27 میلیون و 600 هزار تومان، سمند SE معادل 27 میلیون و 600 هزار تومان، هایما S7 اتوماتیک 85 میلیون تومان، آریو 1500 دنده دستی 44 میلیون تومان، آریو 1600 معادل 51 میلیون تومان، برلیانس V5 معادل 83 میلیون و 500 هزار تومان است. تیبا ای ایکس 24 میلیون و 600 هزار تومان، تیبا اس ایکس 23 میلیون و 500 هزار تومان و تیبا دوگانه سوز 25 میلیون و 500 هزار تومان است.

    پراید 111EX معادل 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 111SX معادل 19 میلیون و 300 هزار تومان، سایپا 131SE معادل 21 میلیون و 800 هزار تومان، پارس تندر فیس لیفت لوگان 39 میلیون و 500 هزار تومان، چانگان ایدو 63 میلیون تومان، رنو ساندرو 50 میلیون تومان، ر نو کولیوس 146 میلیون تومان است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو