فونیکسریمکسبهتام

خبرهای ترافیکی نوروزی (۱۷)

نوروزی شاد، با سفر ایمن

عصر خودرو- موج نخست سفرهای نوروزی آغاز شده است و انتظار می رود با نزدیک شدن به آغاز تعطیلات بر تعداد این سفرها افزوده شود .

نوروزی شاد، با سفر ایمن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، براین اساس  پلیس راه کشور از روز چهارشنبه طرح نوروزی پلیس در جاده های کشور را آغاز کرده است که به گفته فرمانده پلیس راه کشور سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام حرکات نمایشی جزو خط قرمزهای پلیس در طرح نوروزی است.
    با توجه به ترافیک جاده ها در تعطیلات یکی از نکاتی که رانندگان هنگام سفرهای نوروزی در نظر دارند ساعت حرکت است.
    کارشناسان توصیه می کنند افرادی که قصد سفر دارند، ابتدای روز و ساعات آغازین طلوع آفتاب را برای مسافرت انتخاب کنند.
    آن گونه که سرهنگ محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه کشور می گوید در طرح نوروزی سال گذشته 40 درصد از تصادفات منجر به واژگونی شده است. خستگی و خواب‌آلودگی سهم زیادی در بروز تصادفات داشته است.
    فرمانده پلیس راه کشور از رانندگان خواسته است  به ازای هر دو ساعت رانندگی حداقل 15 دقیقه را استراحت کرده و ادامه مسیر دهند.
    به گفته حمیدی  62 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است. همچنین 52 درصد از تصادفات بین ساعت‌های 12 تا 20 رخ داده که این نشان می‌دهد خستگی و خواب‌آلودگی سهم زیادی در بروز تصادفات دارد.          
    از سوی دیگر کارشناسان پیش بینی می کنند نرخ تردد نسبت به سال گذشته با افزایش همراه باشد. علی اکبر عاشوری مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان اینکه میانگین نرخ تردد در سال 94،  479  خودرو در یک ساعت بود اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود نرخ تردد نسبت به سال 94، 5 درصد افزایش داشته باشد و همچنین پیش‌بینی می‌شود حجم تردد در هفته اول نوروز بسیار بیشتر از هفته دوم باشد.
    از سوی دیگر بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی در نوروز  گذشته تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علل وقوع تصادفات واژگونی بوده است، اما در کنار خطای انسانی، پلیس راهنمایی و رانندگی بی‌توجهی مالکان خودرو نسبت به سلامت خودرویی که با آن قصد سفر دارند را از دیگر عوامل حوادث رانندگی می‌خواند.
    در حالی که سفر های نوروزی با نزدیک شدن به آغاز سال نو رو به افزایش است رزمایش طرح ترافیکی امدادی نوروز 95 پلیس و دستگاه‌های امداد و خدماتی نیز با به کارگیری یک میلیون نفر در سراسر کشور آغاز شده است.
    بنا بر گزارش ها دراین طرح 500هزار نفراز ماموران انتظامی و 500هزار نفراز پزشکان، ماموران اورژانس و هلال احمر و امداد خودرو، آتش نشانی ونیروهای ستادهای گردشگری فعال هستند تا تعطیلات آرام و راحتی برای شهروندان درسراسرکشور مهیا کنند.
    « نوروزی شاد، با سفر ایمن »  شعار سفرهای نوروزی امسال است. با رعایت نکات ایمنی و توجه به توصیه های کارشناسان می توان  سفری ایمن داشت.
    بازدید لاستیک‌ها، بازدید سیستم خنک‌کننده موتور، تنظیم موتور، شیشه‌شور و برف‌پاک‌کن و همچنین معاینه فنی برای خودروهای فرسوده از نکاتی است که می تواند بروز حوادث رانندگی را کاهش دهد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودروامروز ۶۷۴
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار