فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل فولاد مبارکه خبر داد

تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF)

عصر خودرو- مدیر عامل فولاد مبارکه با تشریح استراتژی این گروه تولیدی در سال ۹۵، گفت: تا به امروز بیش از ۸۵ میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده است.

تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF)
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، بهرام سبحانی اظهار کرد: در نگاهی به دستاوردهای گروه فولاد مبارکه (فولاد مبارکه، ناحیه فولادسازی و نورد پیوسته سبا و فولاد هرمزگان) در سال 1394 باید گفت که با توجه به شرایط فولاد در بازارهای داخلی و جهانی گروه فولاد مبارکه در این سال تلاش کرد با تولید بیش از هفت میلیون تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی ضمن پوشش مناسب نیاز بازارهای داخلی حضور موفقی در بازارهای صادراتی داشته باشد و همچنان بازیگر اصلی در تولید فولاد کشور باشد.

    او افزود: افزایش شاخص کیفی محصول، تولید انبوه فولادهای مورد استفاده در بدنه خودرو (IF) و برآورده کردن بیش از 95 درصد نیاز خودروسازان داخلی یکی از دستاوردهای فولاد مبارکه در سال 1394 بوده است.

    سبحانی در خصوص اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال 1395 گفت: تولید محصولات رقابتی و لزوم توجه بیش از پیش به اهمیت توجه به کاهش هزینه‌ها ضروری است و باید اذعان داشت که در همین راستا در سال 1394 تلاش کردیم با کاهش هزینه‌های تولید امکان حضور در فضای رقابتی را فراهم کنیم که خوشبختانه با همت مدیریت و کارکنان شرکت به این مهم دست یافتیم.

    مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان بیان کرد: تداوم تولید گریدهای جدید مورد نیاز بازار و کاهش هزینه‌ها را برای سال 1395 نیز در دستور کار قرار داده‌ایم. یکی دیگر از اهداف استراتژیک فولاد مبارکه برای سال 1395 چابک‌سازی ساختار و فرآیندهای سازمان است که این راهبرد، شرکت فولاد مبارکه را آماده می‌سازد تا در شرایط رکود یا رونق اقتصادی که پیش‌بینی شود، بتواند حضور مقتدرانه‌ای در بازارهای داخلی و جهانی داشته باشد.

    سبحانی درباره صادرات فولاد به بازارهای جهانی در سال 1395 تصریح کرد: فولاد مبارکه در سال 1394 مطابق برنامه‌ها و اهداف از پیش تعیین‌شده شرکت تلاش کرد ضمن حفظ سهم بیش از 50درصدی خود در تولید فولاد کشور، صادرات بیش از 5 /1 میلیون تن محصول به بازارهای هدف از جمله بازارهای اروپا، خاورمیانه، آفریقا و کشورهای حوزه خلیج فارس را در دستور کار قرار دهد که به‌رغم همه محدودیت‌ها خوشبختانه در این امر خوش درخشید و توانست عنوان صادرکننده نمونه ملی را به خود اختصاص دهد.

    او افزود: فولاد مبارکه در برنامه‌های استراتژیک خود که چندی پیش در جلسه تدوین اهداف شرکت بررسی شد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا برای سال 1395 نیز از کل فروش 6.1 میلیونی خود به میزان یک میلیون و 600 هزار تن محصول را به بازارهای هدف صادر کند.

    سبحانی با بیان اینکه برای بازارهای داخلی نیز ارسال چهار میلیون و 500 هزار تن را برنامه‌ریزی شده، گفت: تا به امروز بیش از 85 میلیون تن فولاد در بازارهای ایران و جهان توسط فولاد مبارکه عرضه شده، به عبارت دیگر عرضه این میزان محصول از خروج 50 میلیارد دلار ارز از کشور جلوگیری کرده است. علاوه بر این باید در نظر داشته باشیم که در برنامه‌ریزی استراتژیک شرکت برای سال 1395، سناریوهای مختلف مربوط به بازار، قیمت جهانی فولاد و... در نظر گرفته شده و برای هر یک از گزینه‌ها راهکارهای مناسب پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو