فونیکسریمکسبهتام

رونمایی از اولین موتور‌سیکلت برقی کاملا ایرانی در اصفهان

عصر خودرو: اولین موتور‌سیکلت‌های برقی در اصفهان توسط شهردار این شهر رونمایی شد‌.

رونمایی از اولین موتور‌سیکلت برقی کاملا ایرانی در اصفهان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، این وسیله که توسط متخصصان شرکت جهان‌رو ساخته‌ شده، توان 8 کیلوواتی داشته و می‌تواند با هر بار شارژ 100 کیلومتر مسیر را بپیماید. به گفته مهندسان شرکت سازنده، این محصول با فناوری قابل‌ رقابت در سطح محصولات خارجی طراحی‌ شده است. با توجه به اینکه طراحی، ساخت و تولید شاسی، بدنه، بسته باتری و مدار مدیریت و دیگر قطعات، کاملاً در داخل کشور انجام شده است، یکی از به‌روزترین فناوری‌ها در دنیا که تولید وسایل نقلیه الکتریکی است، در کشور بومی‌سازی شده است. حداکثر سرعت این وسیله 110 کیلومتر بوده و مناسب برای سفرهای شهری برای انجام کارهای روزانه است.

این موتور‌سیکلت‌ها تولید شرکت صنعتی جهان‌رو  و طراحی شده توسط شرکت «بنا شریف» با توان موتور 3،4،5،6،7،8 کیلووات و سرعت ماکزیمم 55،65،75،85،100 و 110 کیلومتر بر ساعت است. برد درون‌شهری این وسایل نقلیه بین 30،60،75،100،130 و 150 کیلومتر بوده و مدت زمان شارژ آن 3ساعت و جنس باتری آن لیتیوم است‌. از جمله ویژگی‌های این موتور‌سیکلت عدم آلایندگی‌های زیست محیطی است. ارتباط هوشمند با موبایل و امکان تعویض سریع باتری‌ها از ویژگی‌های این موتور‌سیکلت است.
این موتورسیکلت به صورت وایرلس به موبایل کاربر متصل می‌شود که پس از اتصال کاربر می‌تواند مشخصات و وضعیت باتری، پیمایش و خطاهای احتمالی را مشاهده کند. در واقع سیستم عیب‌یاب هوشمند موتورسیکلت با نصب یک اپلیکیشن ویژه روی موبایل قابل اجراست. برای رفع مشکل زمان طولانی شارژ، نسبت به زمان سوختگیری موتورسیکلت‌های بنزینی، ایده تعویض باتری برای موتورسیکلت‌های الکتریکی مطرح است؛ مانند جایگاه‌هایی که باتری شارژ شده در اختیار داشته باشند و کاربر بتواند در آنجا باتری خود را تعویض کند.
در این موتورسیکلت محفظه‌ای معین و قفل‌شونده برای باتری‌ها طراحی شده‌ تا 2 پک باتری یکسان در آن جای گیرند و بسیار سریع و راحت تعویض شوند.
باتوجه به محدودیت فضا در یک موتورسیکلت و حجم زیاد باتری، اختصاص فضای واحد برای باتری در طراحی کار بسیار دشواری است که در این محصول پیاده‌سازی شده است. شهردار اصفهان در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت‌: از طریق تفاهمنامه‌ای که به‌تازگی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد، در مرحله اول 5 هزارموتورسیکلت برقی وارد شهر می‌شود.
جمالی‌نژاد تصریح کرد: در مراحل بعدی با استفاده از فرهنگ‌سازی مناسب از اتوبوس و تاکسی‌های برقی نیز در شهر استفاده می‌شود.
وی با بیان اینکه هرموتورسیکلت بنزینی، 6 تا 7 برابرخودروهای معمولی آلودگی هوا ایجاد می‌کند، گفت: برای خرید موتورسیکلت‌های برقی 3 میلیون تومان تسهیلات و یک‌ونیم میلیون تومان تخفیف داده می‌شود تا از سال آینده شاهد ورود این وسیله دوستدارمحیط زیست به سطح شهر باشیم.
شهردار اصفهان گفت‌: رونمایی از این محصول در اصفهان می‌تواند گامی برای حرکت هر چه سریع‌تر شهروندان به سمت استفاده از وسایل پاک و کاهش آلایندگی‌هایی باشد که هر روزه سلامت اصفهانی‌ها را تهدید می‌کند.


برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۷۱
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
      آرشیو