فونیکسریمکسبهتام

مدیر دفتر ترافیک سازمان راهداری:

خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عامل تصادفات نوروزی

عصر خودرو- مدیر کل دفتر ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خستگی، خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی وعدم توجه به جلو از عوامل مهم در تصادفات جاده‌ای نوروزی هستند گفت: از بین این عوامل مهمترین آن خستگی و خواب‌الودگی رانندگان است.

خستگی و خواب‌آلودگی مهم‌ترین عامل تصادفات نوروزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، جواد هدایتی با بیان اینکه به رانندگان توصیه می‌شود طول سفر و مسیر رفت به مقصد و مسیر برگشت به مبدا را جزئی از سفر بدانند گفت: 80 درصد تصادفات جاده‌ای به ویژه در ایام نوروز به دلیل 5 عامل خستگی راننده، خواب‌آلودگی، سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت فاصله طولی و عدم توجه به جلو است.

    وی تاکید کرد: به رانندگان توصیه می‌شود حتما در سفرهای طولانی جاده‌ای در میان راه چندین بار استراحت کنند و در طول تمام جاده‌ها مجتمع‌های بین‌راهی برای مسافران تعبیه شده‌است.

    مدیر کل دفتر ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اقداماتی از چند ماه گذشته برای افزایش ایمنی جاده‌ها و رفاه مسافران در طول مسیر انجام شده‌است گفت: معتقدم یکی از عوامل بازدارنده تخلف رانندگی، افزایش نرخ جرائم رانندگی است هر چند که این رقم اخیرا افزایش یافت اما هنوز با بازدارندگی تخلفات فاصله دارد.

    هدایتی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در نوروز 94 گفت: تلفات جاده‌ای در نوروز سال 94، 14 درصد بود که بسیار کاهش پیدا کرده بود. امسال هم پیش‌بینی می‌شود میزان سفرهای نوروزی افزایش یابد اما سیاست ما همچنان حفظ روند کاهش آمار تلفات جاده‌‌ای است و امیدواریم تصادفات جاده‌ای در نوروز 95 نسبت به نوروز گذشته کاهش یابد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو