فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ملی پخش خبر داد

صادرات روزانه ۵ میلیون لیتر گازوئیل به افغانستان و عراق در سال ۹۴

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ملی پخش از صادرات روزانه حدود ۵ میلیون لیتر گازوئیل به افغانستان و عراق در سال ۹۴ خبر داد.

صادرات روزانه ۵ میلیون لیتر گازوئیل به افغانستان و عراق در سال ۹۴
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، سید ناصر سجادی  با اشاره به صادرات فراورده‌های نفتی به دو کشور عراق و افغانستان گفت: امسال به طور میانگین روزانه 5 میلیون لیتر گازوئیل صادر کردیم که با توجه به افزایش تولید گازوئیل در سال آینده، احتمال افزایش صادرات به این دو کشور بیشتر می‌شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با اشاره به اینکه احتمالا تا نیمه دوم سال 95 پالایشگاه ستاره خلیج فارس در یک فاز آماده تولید می شود خاطرنشان کرد: با ورود محصولات تولیدی این پالایشگاه تا حد قابل توجهی تولید بنزین با استاندارد یورو4 در کشور افزایش می‌یابد و نیاز به واردات کم و یا بهتر است بگوییم قطع خواهد شد.

    وی با اشاره به وضعیت ذخیره سازی بنزین در کشور گفت: برای ذخیره سازی بنزین و دیگر فراورده‌ها شرایط خوبی داریم به طوری که در سال 94 سه انبار ذخیره سازی آماده شد و هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی ما بیش از 14 میلیارد لیتر است.

    سجادی ادامه داد: هرچه گاز رسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌ها بیشتر شود از مصرف سوخت مایع در این بخش کاسته و ظرفیت صادرات فراورده برای کشور افزایش می یابد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط