فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی سازمان امداد و نجات خبر داد

امدادرسانی به بیش از ۴۳ هزار نفر از ۲۵ اسفند ماه تاکنون

عصر خودرو- سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۳ هزار نفر از ۲۵ اسفند ماه تاکنون خبر داد.

امدادرسانی به بیش از ۴۳ هزار نفر از ۲۵ اسفند ماه تاکنون
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مصطفی مرتضوی  عنوان کرد: از 25 اسفند تاکنون بیش از 3300 مورد عملیات امداد و نجات در کشور صورت گرفته که طی آن به بیش از 43 هزار نفر امدادرسانی شده است.

    وی در ادامه اظهار کرد: طی این عملیات‌ها بیش از 2300 نفر نجات یافته، 269 مورد رهاسازی و بیش از 1500 نفر انتقال به مراکز درمانی داشته‌ایم.

    سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در عملیات‌های صورت گرفته از 25 اسفند ماه تاکنون بیش از 18 هزار نفر خدمات سرپایی دریافت کرده و به بیش از 900 نفر اسکان اضطراری داده شده است، همچنان که به بیش از 30 هزار نفر نیز اسکان موقت نوروزی ارائه شده است.

    مرتضوی در ادامه بر اساس گزارش عملیات برف و کولاک طی 24 ساعت گذشته، عنوان کرد: این عملیات متاثر از پنج استان کشور شامل اصفهان، چهارمحال، زنجان، خوزستان و مازندران بوده است.

    وی در ادامه با بیان آن که در هفت محور، عملیات امدادرسانی برف و کولاک طی 24 ساعت گذشته انجام شده است،‌ اظهار کرد: در این بازه زمانی به بیش از 306 نفر امدادرسانی شد و همچنین 34 نفر اسکان و 53 خودرو نیز از برف رهاسازی شدند.

    سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عملیات سیل و آبگرفتگی از 8 فروردین تا ساعت 9 صبح امروز نهم فروردین ماه خبر داد و گفت: این عملیات متاثر از شش استان خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه و مازندران بوده است که طی آن در 11 شهر و روستا امدادرسانی شده‌ است.

    مرتضوی در ادامه عنوان کرد: در این عملیات طی این بازه زمانی مشخص به 900 نفر امدادرسانی شده، 60 نفر نیز به مناطق امن انتقال داده شده و یک نفر نیز انتقال به مراکز درمانی داشته‌ایم و به دو نفر خدمات سرپایی ارائه شده است.

    وی ادامه داد: به دلیل مسدود شدن محور بانه – سقز به 600 نفر از مسافران در سه ورزشگاه شهر بانه نیز اسکان داده‌ایم. همچنین عملیات تخلیه آب از 44 واحد مسکونی در مریوان و بانه نیز انجام شده است.

    سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه از رهاسازی 17 خودرو از مسیر سیلاب امدادرسانی در کردستان و زنجان خبر داد و گفت: این عملیات همچنان ادامه دارد.

    مرتضوی در ادامه به عملیات‌های امداد و نجات در هشتم فروردین ماه 95 اشاره کرد و گفت: در هشتمین روز تعطیلات نوروز 271 ماموریت امدادی داشته که طی آن به 2182 نفر امدادرسانی شده و 224 نفر نیز نجات یافتند.

    وی ادامه داد: در این عملیات‌ها 21 مورد عملیات رهاسازی، 151 نفر انتقال به مراکز درمانی، 593 نفر خدمات سرپایی داشته‌ایم.

    سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در پایان از اسکان اضطراری 58 نفر در هشتم فروردین ماه خبر داد و گفت: در این روز 564 نفر نیز از اسکان موقت (نوروزی) بهره‌مند شده‌اند.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط