فونیکسریمکسبهتام

تحریک بازار خودرو با کارت‌های بانکی

عصر خودرو- راه‌حل ساده و سریع در کمک به رونق اقتصادی در بیشتر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه دنیااین‌گونه است که نظام بانکی کارت‌های اعتباری ( کردیت کارت ) را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و سقف اعتبار به نسبت درآمد و سایر مشخصات اعتباری مشتری تعیین می‌شود.

تحریک بازار خودرو با کارت‌های بانکی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صمت، این اعتبار حتی تا 50 برابر درآمد ماهانه مشتری اعطا می‌شود و در عمل قدرت خرید مردم چندین برابر خواهد شد.  بر اساس توافق بین بانک و فروشندگان کالا خرید اقساطی با بهره بسیار پایین یا حتی بدون بهره امکان‌پذیر است. این شرایط توافقی و شیوه ارائه خدمات از مهم‌ترین اهرم‌های رقابت بانک‌ها محسوب می‌شوند. این کارت‌ها به طور عمده در تمام دنیا و حتی خارج از مرزها نیز فعال هستند و مشهورترین آنها ویزاکارت و مسترکارت است. البته مکانیزم صدور کارت اعتباری به‌طور صرف برای داخل کشورها به مراتب آسان‌تر است و جزو حداقل خدمات بانکی به حساب می‌آید. متاسفانه نظام بانکی کشورمان سنتی و به دور از شیوه‌های نوین متداول بانکی دنیا و منفعلانه عمل می‌کند. بیشتر کارت‌های بانکی کشور در حال‌حاضر غیراعتباری (دبیت کارت) هستند. حتی تا قبل از لغو تحریم‌ها صدور کارت اعتباری داخل کشور امکان‌پذیر بود که انجام نشد و حال می‌توان کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز صادر کرد. کارت‌های اعتباری توان خرید مردم را به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای با کمترین هزینه بالا می‌برد و متاسفانه نه‌تنها مردم کشورمان از این خدمات محرومند، بلکه تولیدکنندگان و فروشندگان کالای داخلی و به‌ویژه کالاهای با دوام و به‌نسبت گران‌قیمت مانند خودرو، لوازم خانگی و حتی مسکن از نبود این خدمات، زیان قابل‌توجهی متحمل می‌شوند. ارائه خدمات کارت اعتباری بانکی باعث افزایش توان خرید مردم، تحریک سریع و موثر بازار و رضایت نسبی مردم و تولیدکنندگان خواهد شد.
    پیشنهاد می‌شود دولت که به فکر رونق اقتصادی است هرچه سریع‌تر به تحول خدمات بانکی اقدام کند و امید می‌رود به‌زودی شاهد تحول نظام بانکی و ارائه اینگونه خدمات در کشور باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو