فونیکسریمکسبهتام

آزمایش اجباری سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت

عصر خودرو- سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه براساس مصوبات مجلس آزمایش اجباری برای سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت خواهد شد، گفت: تجمیع بیمه‌ها موضوعی اجتناب ناپذیر است و امیدواریم به زودی محقق خواهد شد.

آزمایش اجباری سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، ایرج حریرچی در نشست خبری به مصوبات مجلس در رابطه با لایحه دائمی شدن احکام قانون برنامه اشاره کرد و اظهارداشت: روز گذشته بر اساس این مصوبات شورای امنیت سلامت غذایی دائمی شد و وظیفه مهم تصویب سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و امنیت غذایی به این شورا داده شد.

    وی به ماده 9 این مصوبات اشاره کرد و عنوان داشت: تکلیف بیمه تکمیلی و نوع قراردادها در این ماده مشخص شد همچنین در ماده‌ای دیگر شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد قبل از انتهای سال تعرفه بین بخش خصوصی و دولتی را با حق فنی واقعی یکسان لحاظ کند.

    سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: براساس ماده‌ای دیگر از این مصوبات قرار شد آزمایش اجباری برای سلامت رانندگان حمل و نقل عمومی مشمول بیمه سلامت شود همچنین مجلس مصوبه مهم دیگری داشت که مالیات بر سیگار را تصویب کرد و از این طریق 1560 میلیارد تومان منبع جدید ایجاد شده و کاهش مصرف سیگار را نیز شاهد خواهیم بود.

    حریر چی عنوان کرد: حدود 7 درصد درآمد ناخالص ملی صرف درمان مصدومین ناشی از تصادفات  و هزینه‌های آن می‌شود که رقم ریالی آن حدود 71 هزار میلیارد تومان است.

    وی در ادامه در رابطه با آخرین وضعیت تعرفه‌ها گفت: طبق قانون برنامه پنجم و دائمی شدن برخی احکام و قوانین، مجموع شورای عالی بیمه و دولت مکلفند تعرفه قبل سال و ادامه آن را به صورت واقعی انجام دهند.

    به گفته وی، نامه‌نگاری‌ها از آبان‌ماه در این زمینه انجام شده و مذاکراتی در شورای عالی بیمه نیز در این زمینه صورت گرفته ولی در کشوری که تورم وجود دارد ثابت نگه داشتن قیمت‌ها مقداری تحمیلی است که ما پیشنهادهای متعدد در مورد نحوه تامین منابع لازم در زمینه میزان افزایش تعرفه‌ها ارائه دادیم.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم دوستان شورای عالی بیمه در این زمینه زودتر به نتیجه برسند و مسئله به تصویب هیأت دولت نیز برسد.

    حریر چی در ادامه به شایعه استعفای وزیر بهداشت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: همه می‌دانند که وزیر بهداشت چگونه این منصب را قبول کردند، وجه علمی ایشان نیز مشخص است، واقعاً آقای هاشمی آبرو، مال و جانشان را حاضرند در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدهند.

    به گفته حریری، وزیر بهداشت معتقد است تنها راه نجات مملکت، اعتدال و توجه به اصول تدبیر و امید است. در این زمینه نیز 7 روز هفته به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند

    وی ادامه داد: وزارت بهداشت زمانی که طرح تحول را آغاز کرد نفت بشکه‌ای 120 دلار بود ولی الان این میزان تنزل پیدا کرده و علیرغم همه این مشکلات، کوچکترین خدشه‌ای در ارائه خدمات وارد نشده است و گسترش پوشش را در حوزه ارائه خدمات بهداشتی و درمان داشته‌ایم.

    حریر چی تصریح کرد: بهره‌برداری از تخت‌های جدید بیمارستانی و راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه از جمله اقدامات استثنایی است که قرار است امسال انجام شود و انشاالله سال 95 خدمت‌رسانی به مردم بیشتر خواهد شد.

    سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: در دولت قبل 224 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت ولی عملیاتی نشد که اکنون 53 قلم آنها اصلاح و امیدواریم هرچه سریعتر تحت پوشش قرار گیرد.

    حریر چی در مورد کمک‌های وزارت بهداشت در درمان زوج‌های نابارور افزود: موثرترین راه رسیدن به سیاست‌های جمعیتی، درمان زوج‌های نابارور است، بخشی از ناباروری ناشی از دیر ازدواج کردن یا تاخیر انداختن سن حاملگی بوده چرا که این مسئله فرصت درمان ناباروری را اندک می‌کند.

    وی گفت: هزینه‌های درمان ناباروری گران است و بیمه‌ها نیز حمایت‌های چندانی در این زمینه ندارند، وزارت بهداشت برنامه‌های وسیعی در این زمینه داشته که اقشار محروم و آسیب‌پذیر بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

    حریر چی در مورد تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: این موضوع اجتناب ناپذیر است و هر کشوری که در حوزه سلامت موفق بوده تجمیع بیمه‌ها را مد نظر قرار داده، ما نیز این مسئله را پیگیری کرده و امیدواریم به زودی منتج به نتیجه شود.

    وی در ادامه جلسه به حالت طنز به دروغ 13 در نوروز اشاره کرد و عنوان داشت: دو مسئله استعفای وزیر بهداشت و خبری از بنده در مورد پزشک خانواده از جمله دروغ‌های 13 بود و امیدواریم رسانه‌ها در انتشار اخبار دقت لازم را داشته باشند.

    سخنگوی وزارت بهداشت اظهارداشت: کلیدی‌ترین مشکل ما که نظام سلامت را تحت تاثیر قرار داده موضوع تاخیر بیمه‌هاست به طوریکه سال گذشته تا آخر اسفند 94، 10 هزار و 755 میلیارد تومان اسناد به بیمه‌ها ارسال کردیم و با آنها به توافق رسیدیم البته فقط 4 هزار و 524 میلیارد آن حاصل شد و 6 هزار و 230 میلیارد آن را بیمه‌ها پرداخت نکردند.

    سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بیمه تأمین اجتماعی حدود 60 درصد بدهی خود را پرداخت و سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز کمتر از یک سوم بدهی را پرداخت کرده و امیدواریم مشکلات در این زمینه نیز مرتفع شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو