فونیکسریمکسبهتام

روزانه ۱۷ هزار تردد در بلوار زائر قم ثبت شد

عصر خودرو- رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم از ثبت روزانه به طور میانگین ۱۷ هزار تردد در بلوار زائر در ایام نوروز خبر داد.

روزانه ۱۷ هزار تردد در بلوار زائر قم ثبت شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، محمد حسین دهناد اظهار داشت: در ایام نوروز بیشترین تردد در هسته مرکزی شهر قم برای روز 10 فروردین‌ماه بود به طوری که سامانه‌های پلاک خوانی وسائل نقلیه در این روز بیش از 34 هزار تردد وسائل نقلیه را ثبت کرده است.

    وی ساعت اوج تردد در ایام نوروز در هسته مرکزی شهر را ساعت 13 الی 14 عنوان کرد و گفت: 60 درصد پلاک‌های ثبت شده در ایام نوروز مربوط به استان قم و سایر موارد مربوط به استان‌های دیگر بود.

    رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم بیان کرد: به طور متوسط در ایام نوروز روزانه تردد حدود هشت هزار خودرو تاکسی، ون و اتوبوس در هسته مرکزی شهر ثبت شده است.

    وی گفت: با توجه به سامانه ردیاب خودکار اتوبوس، 80 درصد ظرفیت ناوگان در کل شهر در ایام نوروز فعال بوده است.

    دهناد عنوان کرد: بیشترین رکورد تردد در ایام نوروز در بلوار غدیر مربوط به روز طبیعت بود که در این روز بیش از 110 هزار تردد در این محور ثبت شد و 40 درصد از میزان تردد در روز یکم فروردین ماه بیشتر است.

    وی افزود: متوسط سرعت خودرو‌ها در این ایام در روز 13 فروردین 51 کیلومتر بر ساعت بود و بیشترین سرعت ثبت شده 121 کیلومتر بر ساعت مشاهده شد.

    بیشترین تردد در عوارضی آزاد راه تهران به قم در روز 28 اسفندماه

    رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم گفت: بر مبنای اطلاعات دریافتی از سامانه‌های تردد شماری، بیشترین تردد در عوارضی آزاد راه تهران به قم در روز 28 اسفندماه سال گذشته بود که حدود 70 هزار خودرو تردد ثبت شد و به طور متوسط حدود 32 درصد از خودروهای عبوری از این مقطع وارد میدان 72 تن شده‌اند.

    وی ادامه داد: همچنین روزانه به طور میانگین حدود 17 هزار تردد در بلوار زائر ثبت شد که 95 درصد این تردد‌ها مربوط به خودروهای سواری و پنج درصد مربوط به تردد اتوبوس بوده است.

    دهناد با بیان اینکه طی 15 روز ایام نوروز، 2 پارکینگ زائر و ضلع شرقی حرم مطهر بیشترین میزان پذیرش را داشته‌اند، افزود: در پارکینگ زائر به طور تجمعی به بیش از 130 هزار خودرو و پارکینگ ضلع شرقی به بیش از 73 هزار خودرو فضای پارک داده شده است.

    وی بیان کرد: علاوه بر تجهیزات فوق در ایام نوروز معابر و تقاطعات اصلی شهر، ورودی‌ها و هسته مرکزی شهر توسط 50 دوربین نظارت تصویری در مرکز مدیریت ترافیک شهرداری قم رصد شده‌اند.

    رئیس مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: این مراکز در ایام نوروز در دو نوبت فعالیت داشته و وضعیت ترافیکی معابر‏، ظرفیت پارکینگ‌ها و همچنین مسیرهای مناسب را از طریق رادیو قم به اطلاع زائران و مسافران شهر قم رسانده‌اند.

    وی گفت: نرم افزار کاربردی نقشه ترافیک قم ویژه تلفن‌های همراه هوشمند‏، به صورت عمومی منتشر شد و اطلاعات ترافیکی مورد نیاز شهروندان و مسافران در این نرم افزار بارگذاری شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو