فونیکسریمکسبهتام

فربد زاوه کارشناسان صنعت خودرو در گفتگو با «عصرخودرو»:

دولت باید از صنعت خودرو حمایت کند؛ نه از صنعتـگر

عصر خودرو- گفته‌های رییس‌جمهور در همایش بین‌المللی صنعت خودرو، صراحتی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشت و برخلاف آنچه تصور می‌شد، نه‌تنها در راستای حمایت از خودروسازان نبود، که تلویحا اشاره به لزوم تغییر در این صنعت داشت. سخنرانی رییس‌جمهور هرچند چندان طولانی نبود اما نکته‌های مهمی داشت که می‌تواند نشانه‌هایی آشکار از جهت‌گیری صنعت خودرو در سال‌های پیش رو باشد.

دولت باید از صنعت خودرو حمایت کند؛ نه از صنعتـگر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، فربد زاوه کارشناسان صنعت خودرو  در این باره گفت: باید در نظر بگیریم بین صنعتگر و صنعت تفاوت وجود دارد. هم اکنون چیزی که دیده می‌شود حمایت از صنعتگران است و به‌طور مشخص از نفرات راس صنعت خودرو حمایت می‌شود در صورتی که باید شکل حمایت‌ها به سمتی برود که از صنعت حمایت شود. الان نمی‌گویند نفر جدیدی بیاید و صنعتگر شود بلکه گفته می‌شود باید این افراد خاص در راس صنعت بمانند. ولی رییس‌جمهور تمام این‌ها را وتو کرد. باید در نظر بگیریم این‌ها در تضاد با منافع ملی است که این محصولات را به هر قیمتی تولید کنیم.
    وی گفت:رییس‌جمهور خیلی شفاف گفتند لازم نیست خودمان چرخ را دوباره اختراع کنیم. این فلسفه کاری که باید بیاییم و همه‌چیز را در داخل کشور تولید کنیم دیگر جواب نمی‌دهد. باید از دانش جهان در این زمینه استفاده کنیم و راهی که قبلا آن‌ها رفته‌اند را دوباره نرویم.
    زاوه درباره بحث آلایندگی محیط‌زیست نیز گفت: وزیر صنعت برای ارتقا استاندارد آلایندگی صحبت از زمان 10 ساله می‌کند ولی با صحبت‌های رییس‌جمهور مشخص شد نمی‌توان به اسم حمایت از صنعت گران این مسئله را معطل گذاشت.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو