فونیکسریمکسبهتام

تصادفات جاده‌ای استان کرمانشاه در نوروز

سیر نزولی تلفات جاده‌ای

کاهش۱۳درصدی تصادفات برون شهری

عصر خودرو- رشد ۲۲ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در کنار کاهش ۱۳ درصدی تصادفات برون شهری طی نوروز امسال بیانگر وضعیت رو به بهبود عبور و مرور در جاده‌های استان است.

سیر نزولی تلفات جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از  مهر، موقعیت استرتژیک استان کرمانشاه، داشتن آب و هوایی مطبوع و چهار فصل و نیز داشتن هزاران اثر طبیعی، گردشگری و باستانی هرساله مسافران، مهمانان و گردشگران بسیاری را در ایام نوروز به سوی این دیار می‌کشاند و امسال نیز تعداد گردشگران نوروزی در استان به مرز 2 میلیون نفر رسید.

    طول راه‌های استان بالغ بر 8 هزار و 304 کیلومتر است که از این میزان 780 کیلومتر راه شریانی، 605 کیلومتر راه اصلی، 457 کیلومتر راه ترانزیتی، 330 کیلومتر بزرگراه و بیش از 5 هزار کیلومتر را راه روستایی تشکیل می‌دهند.

    به گفته مسئولان حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه قریب به 9 میلیون تردد در جاده‌های استان طی نوروز امسال صورت گرفت و این عدد بر اساس اعلام مدیریت حمل و نقل استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

    بهمن خسروانی مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه بیان کرده که نوروز سال گذشته 7 میلیون و 243 هزار و 541 تردد خودرو در محورهای مواصلاتی استان، ثبت شد اما امسال 8 میلیون و 818 هزار و 213 تردد خودرو در جاده‌های استان، ثبت شده است.

    در مقابل افزایش میزان تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اما، وضعیت سوانح رانندگی به گفته فرمانده پلیس راه استان سیر کاهشی داشته و توفیق نسبی در این خصوص حاصل شده و این درحالیست که در محورهای مواصلاتی استان بیش از 100 نقطه حادثه‌خیز وجود دارد.

    رئیس پلیس راه استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عامل 28 درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های استان طی نوروز امسال می‌داند. همچنین به گفته این مسئول انحراف به چپ و عدم توجه به جلو با 21.4 درصد رتبه دوم علت وقوع تصادفات جاده‌ای در استان طی نوروز امسال بوده است.

    اما سرهنگ محمد مرادی عدم رعایت حق تقدم را علت 14.3 درصد تصادفات جاده‌ای در استان کرمانشاه طی نوروز امسال اعلام کرده و در مجموع سیر تصادفات برون شهری در استان طی مدت مذکور را کاهشی و عدد 13 درصد کاهش تصادفات برون شهری را عنوان کرد.

    سرهنگ مرادی بدون ذکر آمار تلفات و کشته‌ها و مجروحان، سیر کشته‌های جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه طی نوروز امسال را نیز کاهشی اعلام کرده است.

    به گفته سرهنگ مرادی نوروز امسال در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه 9 درصد در تعداد کشته‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم و اما تعداد مجروحان تصادفات رانندگی در جاده‌های استان 5 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد.

    به گفته پلیس راه استان کرمانشاه محور کرمانشاه - سنندج رتبه نخست محورهای پرحادثه در نوروز امسال را داشته و پس از آن محور کرمانشاه - اسلام آبادغرب پرحادثه‌ترین محور از تاریخ 25 اسفند94 تا 14 فروردین 95 بوده است.

    محور اسلام آباد غرب - سرپل ذهاب نیز سومین محور پرحادثه استان کرمانشاه در نوروز امسال شناخته شد.

    مجموع ترددهای نوروزی امسال در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافت و به گفته سرهنگ مرادی تصادفات فوتی در کرمانشاه نیز 22 درصد کاهش یافته است.

    سهم خودرو و رانندگان در بروز تصادفات نیز قابل تأمل است، سرهنگ مرادی با بیان اینکه بیشترین تصادفات مربوط خودروهای پژو و پراید بوده، اعمال طرح مصوبه افزایش جرایم رانندگی، حضور موثر پلیس و اطلاع رسانی را از عوامل موفقیت در کاهش تصادفات جاده‌ای در استان طی نوروز امسال می‌داند.

    در جدول زیر مقایسه‌ای میان وضعیت تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه با محوریت طرح نوروزی امسال و سال گذشته انجام شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو