فونیکسریمکسبهتام

تأیید سرمایه گذاری فیات، پژو و سیتروئن در خودروسازهای بورس

عصر خودرو- سهام خودروسازان به رغم آنکه در شرایط فعلی از ساختار درآمدی و مالی چندان جذابی برخوردار نیستند در ماه های اخیر پرطرفدارترین گروه برای سرمایه گذاران در بورس تهران به شمار آمده اند.یکی از دلایل تشکیل صف های خرید برای سهام شرکت های فعال در این گروه انتشار شایعاتی درباره امضای قرارداد همکاری شرکت های خودروساز معتبر جهانی با سایپا و ایران خودرو بوده است.

تأیید سرمایه گذاری فیات، پژو و سیتروئن در خودروسازهای بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از همشهری ، در تازه ترین تحولات مسئولان رسمی و مقامات مرتبط با هر دو شرکت در روزهای پایان هفته قبل  بخشی از شایعات مربوط به این ماجرا را تأیید کرده و جزئیات تازه ای را از آن ارائه دادند وحال باید منتظر واکنش سرمایه گذاران به این رویداد در هفته جدید باشیم.
    فروش سهام ایران خودرو به فیات در مرحله نهایی
    در تازه ترین رویداد احمد پورفلاح، رئیس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت: قرار است شرکت مشترکی بین ایران خودرو و ایتالیا تشکیل شود و فیات بخشی از سهام ایران خودرو را بخرد. این مسأله در مرحله نهایی است. پورفلاح به فارس گفت: رایزنی های فیات با ایران خودرو به نقطه عطف و تعامل خوبی رسیده است.
    پژو فرانسه و شرکت مشترک با ایران خودرو
    از سوی دیگر مدیر منطقه آفریقا و غرب آسیا شرکت پژو فرانسه هم از دریافت مجوز سرمایه گذاری در ایران خبر داد. طبق اعلام سایت فرانسوی چلنج ، ژان کریستف کمار افزود: گام بزرگ بعدی  تأسیس شررکت مشترک در تابستان سال 2016 است.شرکت تازه تأسیس با سرمایه گذاری  تا 400 میلیون یورو که به طور مساوی از سوی دو طرف تأمین می شود، کارخانه ای نزدیک تهران را برای تولید مدل های جدید پژو یعنی 208، 2008 و 301 از اواسط سال 2017 نوسازی خواهد کرد.
    تأیید برخی شایعات در سایپا
    بازدید جمعی از فعالان بورس از سایپا هم بهانه ای برای انتشار اخبار تازه مرتبط با فروش سهام بعضی زیر مجموعه های این گروه خودروساز به خارجی ها بود.در این دیدار مسئولان سایپا از تفاهم نامه سرمایه گذاری مستقیم  سیتروئن در شرکت سایپا کاشان با مشارکت پارس خودرو خبر دادند  که ظاهرا قرار است 49 درصد سهام آن به سیتروئن فرانسه واگذار شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو