فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان خبر داد:

پایان عصر مونتاژ خودرو

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان از تلاش خودروسازان کشور برای تولید خودروهای ارزان با قیمت تمام شده ۵ هزار یورویی خبر داد.

پایان عصر مونتاژ خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا نجفی‌منش  گفت: خودروسازان کشور در تلاشند تا ذهنیت طرحان و شرکای اروپایی خود را برای تولید خودروهای ارزان در ایران متمرکز کنند تا بتوانند محصولی با کیفیت و ارزان را برای اقشار متوسط به پایین به تولید برسانند.

    دبیر انجمن قطعه سازان افزود: مدلی که برای این کار انتخاب شده همان مدلی است که هندی ها برای تولید خودرو رنو کوئید در نظر گرفتند به نحوی که از رنو به عنوان یک خودروساز معتبر جهانی درخواست کردند تا با توجه به ظرفیت صنعت خودروشان خودرویی برای آنان طراحی کند که قیمتی در محدود 5 هزار یورو داشته باشد.

    او گفت: رنو این خودرو را بنا به درخواست هندی‌ها و بازاری که در آن کشور وجود داشت طراحی کرد به طوری که کوئید هم‌اکنون قیمتی نزدیک به 5 هزار یورو دارد و 97 درصد قطعات آن توسط قطعه سازان هندی ساخته می‌شود.

    نجفی‌منش گفت: اگر هندی‌ها چنین درخواستی را از رنو نمی‌کردند مسلما ذهنیت طراحی و تولید خودرو در ذهن فرانسویان به سمت کوئید نمی‌رفت چرا که آنها عادت به تولید چنین محصولاتی ندارند و با توجه به ذائقه و استاندارد مردم خود، خودروهایی را به تولید می‌رسانند که در بازار رقابتی آنجا قابل عرضه باشد.


    دبیر انجمن قطعه‌سازان افزود: طبیعی است که توان تولید قطعه سازان ما از هندی‌ها کمتر نیست و اگر با خودروسازان بزرگ به گونه ای مذاکره کنیم که ما به دنبال چه هستیم قادر خواهیم بود محصولی در رنج قیمتی 5 هزار یورو به تولید برسانیم که کیفیت، ایمنی و آپشن‌های آن به روز بوده و از خودروهای مجود در بازار داخلی یک سر و گردن بالا باشد.

    نجفی‌منش در ادامه با اشاره به اینکه مذاکره با خودروسازان به گونه ای انجام می شود که صنعت خودرو کشور از مونتاژ محض فاصله بگیرد، گفت: در بیشتر مذاکرات تولید خودرو با ساخت داخل حداقل 40 درصدی و صادرات 30 درصدی مورد توجه قرار گرفته که این، هم به معنای استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی است و هم اینکه می تواند صادرات کالای غیر نفتی ایران را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو