فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان خبر داد:

قراردادهای جدید خودرو در راه است

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان گفت: نمی دانم این چه رسمی است که بین برخی سیاسیون باب شده که هر کار خوب را از دریچه سیاسی می ببینند و تا می توانند علیه آن می نویسند و شعار گونه برخورد می کنند. گویی برای برخی از آنها منافع ملی محلی از اعراب ندارد و می کوشند به هر طریق که شده منافع حزبی و جناحی خود را بیش از منافع مردم و کشور در نظر گیرند.

قراردادهای جدید خودرو در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، محمدرضا نجفی‌منش گفت: قرارداد ایران خودرو و پژو که یکی از بهترین قراردادهای تاریخ صنعت خودور ایران است این روزها زیر نقدهای تند و تیز برخی از افراد قرار گرفته که تقریبا هیچ سبقه ای در اقتصاد و صنعت نداشته و با کمترین شناخت نسبت به صنعت خودرو، درباره قرارداد ایران خودرو و پژو به اظهار نظر می پردازند.

    او افزود: تا پیش از آنکه این قرارداد منعقد شود منتقدان می گفتند چرا صنعت خودرو ایران به فکر مردم نیست و محصولات قرن بیستمی و قدیمی را به تولید می رساند. آنها این سخنان را به زبان می آوردند که چرا خودروسازان محصولات جدید را روانه بازار نمی کنند و به سراغ خودروسازان بزرگ نمی روند.

    دبیر انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: حال که ایران خودرو به سراغ یکی از خودروسازان بزرگ اروپا رفته و قرارداد خوبی نیز با پژو به امضا رسانده نظرشان برعکس شده و این بار معتقدند که چرا این شرکت از پژو انتقام نگرفته و به تلافی رفتار این خودروساز در دوران تحریم ها از بستن قرارداد با این شرکت فرانسوی سرباز نزده است.

    او گفت: به نظر می رسد هر کار خوبی برای ارتقای صنعت خودرو انجام می دهیم منقدان کار خودشان را می کنند و انگار به این موضوع اعتقاد ندارند که مدیران ارشد صنعت خودرو کشور می توانند در برابر همتایان قدر اروپایی خود بنشینند و امتیاز بگیرند و قراردادهای خوب و مفید برای کشور به امضا برسانند.

    نجفی‌منش افزود: یادم می آید همین رفتارهایی که امروز در برابر قرارداد پژو صورت می گیرد نیز ده سال پیش، پس از انعقاد قرارداد ال90 از سوی منتقدان انجام می شد و آنها تا می توانستند دست اندرکاران انعقاد این قرارداد را به بار انتقاد می گرفتند که چرا قراردادی شبیه ترکمانچای بسته اند. قرارداد ال90 که اجرایی شد دیدیم که یکی از بهترین محصولات سواری برای اقشار متوسط به تولید رسیده و هر کس از آن استفاده کرده راضی بوده است.

    او گفت: قرارداد پژو نیز ما را به این سمت خواهد برد تا محصولاتی را به تولید برسانیم که به روز باشد و بتواند صنعت خودرو کشور را ارتقا دهد. اجرایی شدن قرارداد پژو می تواند علاوه بر اینکه سطح صنعت قطعه سازی را ارتقا دهد ما را به بازارهای جهانی وصل می کند تا بتوانیم بخشی از محصولاتی که در ایران به تولید می رسد را در قالب شبکه صادراتی پژو به خارج از کشور صادر کنیم.

    دبیر انجمن قطعه سازان افزود: قرارداد پژو فرصت بسیار خوبی پیش روی ایران خودرو گذاشته تا این شرکت به عنوان بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه در شبکه خودروسازان دنیا ادغام شود و مسیر جهانی شدن را یاد بگیرد و آنگاه با توجه به اینکه صادرات یکی از بندهای مهم این قرارداد است وارد شبکه جهانی عرضه خودرو در بازارهای جهانی شده و مشتری مداری در خارج از کشور را نیز بیاموزد.

    او گفت: نکته بعدی اینکه این قرارداد توقع مردم را برآورده خواهد کرد چرا که خودروهایی به تولید خواهند رسید که انتظارات طبقه متوسط به بالای کشور را محقق کرده و آنها با توجه به مبلغ که می پردازند قادر خواهند بود هم خودروی روز اروپا را سوار شوند و هم اینکه از خدمات پس از فروش بهتری بهره برند.

    دبیر انجمن قطعه سازان افزود: با اجرایی شدن این قرارداد چند پلت فورم روز اروپا در اختیارمان قرار می گیرد که بر اساس آن می توانیم محصولات جدیدی را به تولید رسانده و روانه بازار کشور کنیم. حتما کارشناسان می دانند که گرفتن پلت فورم از یک خودروساز تا چه اندازه در صنعت خودرو اهمیت دارد و اگر می خواستیم خود به طراحی و تهیه پلت فورم اقدام کنیم باید هزینه های گزافی را متحمل می شدیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو