فونیکسریمکسبهتام

یک مقام مسوول در آذربایجان شرقی خبر داد

زمینه‌سازی برای تولید خودرو بومی

عصر خودرو- تولید خودرو بومی و امکان اشتغال‎‌زائی با وجود این طرح از جمله موارد مورد اشاره قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی بود که به اعتقاد وی بهره‌گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی شرط موافقت با این طرح است.

زمینه‌سازی برای تولید خودرو بومی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، غلامعلی راستی در جلسه تبادل نظر با شرکای داخلی و خارجی برای اجرای این طرح گفت: در این توافق مقدمات تولید خوروی MG360 محصول انگلستان با استاندارد یورو 5 و با مشارکت شرکت خودروسازی شانگهای موتور چین و ایران خودرو آذربایجان در استان فراهم شد.

    وی شرط موافقت با این طرح را بهره گیری از توان تولیدکنندگان داخلی بخصوص قطعه سازان استان و داشتن قابلیت صادراتی محصول تولیدی عنوان کرده و افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا غالب قطعات مورد نیاز این خودرو به شرط رعایت استانداردهای اروپایی در داخل کشور تولید و تامین شود.

    راستی با اشاره به میزان 50درصدی مشارکت طرفین در این طرح اضافه کرد: بازار بزرگ داخل کشور و منطقه توجیه پذیری تولید خودرو با کیفیت در استان را دوچندان می‌کند و صادرات خودروی تولیدی بعد از مرحله تولید و تامین بازار داخلی، مورد تاکید مقامات استان است.

    وی به زیرساختهای موجود صنعت خودروسازی در استان اشاره کرد و افزود : امکانات و زیرساختهای لازم نظیر نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و بخصوص واحدهای تولیدی و قطعه سازان بنام در منطقه وجود دارد و نهایتا بومی سازی محصول تولیدی بدلیل بعد مسافت و انتقال قطعات از کشور چین به ایران، مقرون به صرفه تر خواهد بود.

    وی وجود منطقه آزاد ارس و بهره‌گیری از مزیتهای آن مانند ورود ماشین آلات و انبارنمودن قطعات یدکی مورد نیاز، همچنین امکان صادرات محصول تولیدی نهائی ، به همراه رفع تحریم ها و گشایش سوئیفت توسط بانکهای ایرانی را نیز از دیگر مزایای استان برای سرمایه گذاری نام برد.

    قائم مقام سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تحقق تولید خودروی یادشده در استان در چند مرحله واقع خواهد شد و با بررسی بازار مراحل جوشکاری و نقاشی بدنه نیز در استان قابل انجام است که این موضوع به کاهش قیمت تمام شده منجر خواهد شد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو