فونیکسریمکسبهتام

دو عامل اثرگذار در سکون بازار خودرو

قیمت خودرو در روزهای بی‌رونق بازار

عصر خودرو- فعالان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که در اردیبهشت‌ماه نیز همچون ماه ابتدایی سال ۹۵، بازار خودرو شرایط سکون و بدون نوسان قیمتی را سپری کند.

قیمت خودرو در روزهای بی‌رونق بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین،حدود یک ماه از سال 1395 می‌گذرد و بازار خودرو همچنان روزهای بی‌رونق و بدون خرید و فروش را سپری می‌کند.

    یکی از دلایل مهمی که این روزها عامل بی‌رونقی بازار خودرو و نبود خرید و فروش در بازار عنوان می‌شود و سال‌های گذشته نیز در ماه ابتدایی سال چنین شرایطی مشاهده می‌شد، تعطیلی کارخانه‌های خودروسازی در دو هفته اول سال بوده؛ به طوری که در دو هفته ابتدایی سال کارخانه‌ها، هیچ خودرویی به بازار عرضه نمی‌کنند.

    دلیل دیگر بی‌رونقی بازار نیز می‌تواند پلاک نشدن خودروها توسط راهنمایی و رانندگی در سال جدید باشد. به طور معمول راهنمایی و رانندگی برای استانداردتر شدن خودروها، بخشنامه‌هایی به کارخانه‌های خودروسازی ارائه می‌دهند و اعلام می‌کنند که خودروها در سال جدید باید دارای امکانات و استاندارد باشند و اگر این استانداردها و امکانات اجرا نشود، از پلاک کردن خودروها جلوگیری خواهند کرد. برای نمونه، در سال‌های گذشته ایربگ یا موتور یورو4 برای خودروها الزامی شد و اگر خودرویی این امکانات را نداشت، راهنمایی و رانندگی از پلاک کردن آن خودرو جلوگیری می‌کرد.

    در این شرایط، در سال جدید و با وجود گذشت یک‌ماه از سال، قیمت‌ها در بازار خودرو تغییر و تحول آن‌چنانی نداشته است؛ به طوری که تقریبا تغییر زیادی در قیمت‌ها نسبت به شب عید مشاهده نمی‌شود.

    بر این اساس، فعالان بازار خودرو در فروردین‌ماه، بازاری آرام و بدون نوسان را گذراندند و پیش‌بینی می‌کنند در اردیبهشت‌ماه نیز بازار خودرو بدون نوسان قیمتی و تغییر سپری شود.

    بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودروپراید 131 با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 111 با قیمت 20 میلیون و 600 هزار تومان، پژو GLX بنزین‌سوز با قیمت 29 میلیون و 200 هزار تومان، پژو پارس سال با قیمت 36 میلیون تومان و پژو پارس دوگانه‌سوز با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود.

    همچنین در بازار پژو 206 تیپ 2 حدود 33 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 حدود 36 میلیون و 700 هزار تومان، پژو SLX 31 میلیون و 700 هزار تومان و دنا 43 میلیون تومان قیمت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو