فونیکسریمکسبهتام

جولان واردات قطعات یدکی خودرو بازار داخل را کساد کرد

عصر خودرو- بسیاری از فعالان عرصه صنعت خودروسازی مهمترین مشکلات قطعات یدکی را در وارد کردن و تولید قطعات بی کیفیت عنوان کردند و اعتقاد براین دارند که تولید کنندگان زیر پله ای بازار این صنعت را کساد کرده است.

جولان واردات قطعات یدکی خودرو بازار داخل را کساد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین خبری چهارمین نمایشگاه قطعات و خدمات خودرو در حالی برگزار شد که علاوه بر قطعات خودرو ماشین آلات راه سازی، معدنی، کشاورزی و موتورهای زمینی تهران نیز در آن حضور داشتند.

    علی اکبر بخشی رئیس اتحادیه قطعات خودرو و ماشین آلات تهران گفت: در دوره های گذشته نمایشگاه قطعات خودرو فقط محدود به خودرو می شد اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که یک اتحادیه به تنهایی پاسخگوی نیاز صنعت خودروی کشور نخواهد بود.

    وی ادامه داد: بنابراین برای تحقق اهداف یاد شده و تخصصی شدن نمایشگاه با اتحادیه ها و سازندگان همراه شده ایم تا بتوانیم با شعار تولید، توزیع و خدمات سالم به بهترین نحو به صنعت خودروی کشور و مصرف کنندگان نهایی کمک کنیم.

    سال گذشته سال سخت برای صنعت خودرو بود

    محمد باقر رجال رئیس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو سال گذشته را سخت ترین صنعت قطعه سازی کشور در دوران پس از انقلاب برشمرد.

    وی در خصوص مشکلات بخش قطعه سازی اظهار داشت: به سبب مشکلاتی که در سال های گذشته در مدیریت قطعه سازان وجود داشت باعث افزایش تولید کالاهای بی کیفیت داخلی و  همچنین واردات قطعات خارجی بی کیفیت شد که باعث زیر سوال رفتن اعتبار قطعه سازان داخل شده است.

    وی ادامه داد: با سرمایه گذاری های عظیم انجام گرفته سعی بر ارتقا کیفیت محصولات خود داشته ایم و هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی رو به جلو هستیم.

    وی تاکید کرد: به جرات می توانیم بگوییم که قطعاتی که تولید می کنیم بهترین قطعات تولید داخل هستند و اطمینان می دهیم مشکلی در قطعات مصرفی وجود داشته باشد به شرط آن که تولید داخل باشد آن را تعویض خواهیم کرد ما برای رسیدن به استانداردهای جهانی بسیار تلاش کرده ایم

    رجال تصریح کرد: ما سال ها تاکید کردیم اگر قطعات تولیدی ما معیوب است خودروساز این قطعات معیوب را به ما بازگرداند اما آنها همیشه از انجام این مساله سرباز زده اند.

    واردات بی کیفیت قطعات خودرو

    علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران افزود: در حال حاضر 2650 تعمیر کار در سطح تهران مجوز دارند که 740 پرونده دیگر نیز در حال بررسی است.

    رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران نیز مهمترین مشکلات قطعات یدکی را در وارد کردن و تولید قطعات بی کیفیت برشمرد بزرگترین مشکل ما تولید کنندگان زیر پله ای هستند که قطعات تعویض شده را بازسازی کرده و به عنوان قطعه نو به فروش می رساند که حکایت این امر با کمک اتحادیه قطعات خودرو و مسئولین مربوطه برخورد شود.

    وی ادامه داد: در سال های گذشته اتحادیه تعمیرکاران بیشتر به مسائل آموزشی توجه داشتند و حتی در این زمینه با دانشگاه ها نیز همکاری دارند

    احمدرضا رعنایی نایب رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور تجمیع اتحادیه و قطعه سازان می تواند به افزایش سطح آگاهی مردم و حقوق مصرف کننده بسیار تاثیرگذار باشد و همچنین می تواند کمک بزرگی برای دولت نیز باشد در سال های گذشته تحریم سبب کاهش کیفیت قطعات تولیدی شده بود اما در شرایط فعلی تمامی قطعه سازان کیفیت محصولات خود را افزایش داده اند.

    جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت عزم ملی می خواهد

    علی اکبر بخشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص نمایشگاه تخصصی قطعات و خدمات خودرو گفت: تولید صنعت خودرو یک زنجیره ای است نیازمند وصل شدن حلقه های پراکنده آن به یکدیگر است که هدف ما از برپایی این نمایشگاه گردآوری تمامی متخصصین برای بهره برداری خودروسازان و مصرف کنندگان از نمایشگاه است.

    وی ادامه داد: تمامی شرکت کنندگان در نمایشگاه از نظر کیفی تایید شده هستند و تمامی تولیدات قطعاتی که زیرنظر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو صورت می گیرد دارای گارانتی صد درصدی هستند که این امر زمینه ساز اطمینان برای تولید کننده و مصرف کننده خواهد بود

    طبق برنامه ریزی انجام شده نمایشگاه قطعات خودرو تا سال هشتم فعالیت خود کاملا تخصصی خواهد بود اما از سال های آتی نمایشگاه برای سنین توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نیز قابل استفاده خواهد بود.

    وی در خصوص ورود قطعات بی کیفیت اظهار داشت: جلوگیری از تولید و ورود این نوع کالاها نیازمند یک عزم ملی است و اتحادیه قطعات خودرو به تنهایی نمی تواند با این موضوع مقابله کند.

    وی ادامه داد: ما تنها متولی توزیع قطعات هستیم و روند ورود کالا از دسترس ما خارج است اما ما بارها به متولیان امر نامه نوشته و درخواست کردیم که مانع ورود و تولید این دسته از کالاها و قطعات بی کیفیت شود.

    وی تاکید کرد: اتحادیه قطعات با توجه به تخصصی که دارد آماده همکاری با اداره گمرکات و وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت می باشد و همچنین خریداران محترم می توانند در خصوص شکایت خود با شماره های 77530301 و 77626097 تماس حاصل فرماید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط