فونیکسریمکسبهتام

رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس مطرح کرد،

پسابرجام بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور است

عصر خودرو- رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس، بهترین راه بستن روزنه سوء استفاده قیمتی خودروسازان داخلی و وارد کنندگان خودرو در دوران پساتحریم را به اجرا درآوردن سیاست رقابت‌پذیر کردن خودروسازان داخلی دانست.

پسابرجام بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سیدمحمد بیاتیان گفت: در محدوده قیمتی پژو 206 تعداد مشتریان ایران خودرو نسبت به گذشته کاهش داشته است چون تنوع خودروهای وارداتی اروپایی و چینی در محدوده قیمتی این خودرو افزایش یافته است.

    نماینده مردم بیجار در مجلس نهم، دوران پسابرجام را بهترین زمان برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی داخلی دانست و افزود: هر چه از اجرای برجام می‌گذرد و حضور خودروسازان اروپایی در ایران پر رنگ‌تر می‌شود به همان نسبت استقبال مردم از خرید برندهای با کیفیت اروپایی افزایش می‌یابد. بازار این قابلیت را دارد که قیمت خودروهای ایرانی براساس میزان رضایت‌مندی و حجم تقاضا تعیین شود.

    وی افزود: در صورت آزادسازی قیمت‌گذاری خودرو، مدیران خودروساز کشور برای باقی ماندن در بازار چاره‌ای جز افزایش کیفیت و بهبود خدمات پس از فروش نخواهند داشت. توجه جدی‌تر وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مهم در شرایطی که قیمت خودرو به صورت انحصاری توسط خودروساز و شورای رقابت تعیین می شود و میزان رضایت یا نارضایتی مشتریان هیچ تاثیری در قیمت گذاری ندارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

    رییس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت را مسئول تصمیم‌گیر برای رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: مجلس در جایی که شاهد اجرا نشدن قانون توسط دستگاه‌های اجرایی است می‌تواند وزیر را مورد سوال یا استیضاح قرار دهد اما اجرای قانون بر عهده دستگاه‌های مسئول است.

    بیاتیان در عین حال وزیر صنعت، معدن و تجارت را معتقد به رقابت‌پذیر کردن صنعت خودرویی کشور دانست و ابراز امیدواری کرد نعمت‌زاده هرچه زودتر این مسئله را پیاده کند.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو