فونیکسریمکسبهتام

۵۰ درصد تصادفات درون شهری در محورهای اصلی رخ می دهد

عصر خودرو- رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: براساس آمارهای موجود ۵۰ درصد تصادفات درون شهری در محورهای اصلی رخ می‌دهد.

۵۰ درصد تصادفات درون شهری در محورهای اصلی رخ می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، نادر رحمانی افزود: بلوارها با 17 درصد و بزرگراه‌ها با 13 درصد دارای بیشترین حوادث رانندگی هستند و
    محورهای فرعی، تقاطع‌ها و میادین سایر محورهای پرتصادف در درون شهرها به شمار می آیند.
    به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: توجه به جلو و رعایت حق تقدم می‌تواند از بروز بسیاری از حوادث درونشهری جلوگیری کند.
    به گزارش ایرنا ، این مقام انتظامی پیش تر نیز گفته بود که عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم با سهم 64 درصدی بیشترین علل وقوع تصادفات درونشهری است.
    رحمانی درباره علل تصادفات در شهرها افزود: پس از دو عامل عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم، تخطی از سرعت با حدود هشت درصد، انحراف به چپ با فراوانی پنج درصد و تغییر مسیر ناگهانی 5.5 درصد ، سایر علل تصافات درونشهری به شمار می آیند.
    رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا، همچنین حرکت در خلاف جهت، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عدم رعایت فاصله طولی، عبور از محل ممنوعه را از دیگر عوامل تصادفات درون شهری نام برد.
    وی، عبور از چراغ قرمز، نقص فنی و خستگی و خواب آلودگی را از دیگر علل رخداد حوادث رانندگی در شهرها عنوان کرد.
    رحمانی تصریح کرد: تنها با رعایت حق تقدم و توجه به جلو می‌توان بیش از نیمی از تصادفات درونشهری را کاهش داد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط