فونیکسریمکسبهتام

مقاومت در برابر افزایش قیمت خودرو می‌شکند؟

عصر خودرو- در حالی که به‌نظر می‌رسد نه خودروسازان و نه وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیچ‌کدام چندان میلی به افزایش قیمت خودروهای داخلی طی سال جاری ندارند اما به نظر می‌رسد بالا رفتن هزینه‌های تولید، شرایط را به سمت افزایش قیمت‌ها پیش برده است. بازار خودرو ایران این روزها یکی از راکدترین دوران خود را می‌گذراند و با وجود تثبیت نسبی قیمت‌ها، مشتریان علاقه‌ای به خرید خودرو از خود نشان نمی‌دهند.

مقاومت در برابر افزایش قیمت خودرو می‌شکند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند مسائلی مانند امید به ورود خودروهای جدید، نقش بسزایی در رکود فعلی بازار دارد، با این حال مشکل اصلی مشتریان در بازار خودرو، از یکسو قدرت خرید پایین و از سوی دیگر قیمت‌های بالا است؛ بنابراین در این شرایط هر اقدامی مبنی بر افزایش قیمت خودرو، بازار را در رکود بیشتری فرو می‌برد و مشتریان را ناامیدتر می‌کند. از همین رو به‌نظر می‌رسد تصمیم‌سازان صنعت خودرو نیز میلی به بالا بردن قیمت نداشته و اولویت شان، تثبیت است، چون نمی‌خواهند به این واسطه و به دست خود، بازار خودرو را راکدتر و کم مشتری تر کنند. این در حالی است که اتفاقات رخ داده از ابتدای امسال تا به امروز، هزینه‌های تولیدی را بالا برده و شرایط را به سمت افزایش قیمت سوق داده است. افزایش دستمزد، بالا رفتن نرخ بیمه و از همه مهم‌تر، گران‌‌شدن مواد اولیه (ناشی از افزایش تعرفه واردات قطعات)، مسائلی هستند که از نظر فعالان صنعت خودرو، مقدمات افزایش قیمت را فراهم آورده‌اند. به اعتقاد آنها، اگرچه افزایش قیمت خودرو در شرایط رکود، اقدام مناسبی به حساب نمی‌آید، با این حال اگر افزایش هزینه‌های تولید از حد تحمل خارج شود، دیگر شاید نتوان در مقابل بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی مقاومت کرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو