فونیکسریمکسبهتام

سبحانی فر مطرح کرد:

آشفته بازار معاملات خودرو

مردم باید خود مطالبه کننده کدهای رهگیری باشند

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت ساماندهی نمایشگاه های خودرو گفت: معاملات خودرو در نمایشگاه ها باید با کد رهگیری انجام شود.

آشفته بازار معاملات خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت، رمضانعلی سبحانی فر  با اشاره به بازار نابسامان خرید و فروش خودرو گفت: معاملات بی سر وسامان خودرو در سراسر کشور باید ساماندهی و معاملات به صورت قانونی انجام شود.

    بازارخودرو مستعد برای تقلب وکلاهبرداری است/مردم برای ساماندهی بازار خودرو باید خود کدهای رهگیری را مطالبه کنند

    نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار خودرو یکی از مستعدترین بازار برای تقلب و کلاهبرداری است، افزود:مردم باید خود یکی از مطالبه کنندگان عمده کدهای رهگیری برای ساماندهی بازار خودرو باشند، در واقع اصل مهم شفاف سازی اطلاعات در حوزه خرید و فروش را نادیده می گیرد.
    عدم درج کد‌ رهگیری در معاملات خودرو  با سیستمی شدن فعالیت های صنفی مغایر است

    سبحانی فر با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید با ایجاد سامانه ثبت معاملات خودرو، هرگونه خرید و فروش در بازار خودرو را ثبت کنند، ادامه داد: عدم درج کد‌ رهگیری در معاملات خودرو  با تاکیدی که در رابطه با سیستمی شدن فعالیت های صنفی و اقتصادی وجود دارد، در مغایرت است و در واقع اصل مهم شفاف سازی اطلاعات در حوزه خرید و فروش را نادیده می گیرد.

    وی با بیان اینکه سامانه ثبت معاملات خودرو با مکانیزه کردن فعالیت های نمایشگاه داران خودرو از فعالیت واحدهای غیرمجاز جلوگیری می کند، اظهار داشت:اجرای این طرح مراحل تنظیم قراردادهای خودرو را مکانیزه کرده و امنیت معاملات در نمایشگاه‌ها را افزایش می دهد.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سامانه یکسان سازی فرآیند تنظیم و ثبت قراردادها سبب جلب اعتماد مردم برای مراجعه به نمایشگاه‌ها می شود،تصریح کرد: جلوگیری از فروش همزمان یک خودرو به بیش از دونفر،جلوگیری از فعالیت فروشندگان و نمایشگاه‌داران غیرمجاز، مکانیزه کردن فعالیت نمایشگاه‌داران و حذف قولنامه‌های دستی از مزیت های ایجاد سامانه ثبت معاملات خودرو است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو