فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت تاکید کرد

قراردادهای خارجی خودروسازان حتما برای توسعه صنعت قطعه‌سازی پیوست داشته باشد

عصر خودرو- وزیر صنعت،‌معدن و تجارت گفت: ارتباط با زنجیره تامین جهانی قطعه‌سازی و خودروسازی باید از سوی قطعه سازان مورد توجه قرار گیرد و در این راستا این وزارتخانه آماده ارائه حمایت‌های لازم است.

قراردادهای خارجی خودروسازان حتما برای توسعه صنعت قطعه‌سازی پیوست داشته باشد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا؛‌ اولین جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای صنعت قطعه سازی کشور در سال 95 با موضوع تحلیل مسایل مالی،‌ توسعه و نوسازی، ‌صادرات و فضای کسب و کار و همچنین بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات، اهداف ، برنامه‌ها و طرح های پیشنهادی با حضور وزیر صنعت،‌معدن و تجارت برگزار شد.
    در ابتدای  این جلسه گزارش آماری از آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی کشور از سوی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه به صورت مشروح ارائه شد و درادامه مشکلات قطعه‌سازان در 5 محور مطالبات ،‌ سورس گذاری ، نظام قیمت گذاری، مباحث قراردادی و تکریم زنجیره تامین بیان شد،ضمن اینکه مشکلات فضای کسب و کار نیز در 4 فصل جداگانه شامل مشکلات مربوط به تامین اجتماعی ، مالیاتی و ارزش افزوده ، قانون کار و مسائل بانکی  مطرح شد.
    وزیر صنعت،‌معدن و تجارت با بیان اینکه خودروساز و قطعه‌ساز باید یکپارچه فکر کنند و خود را یک تیم ببینند،تصریح کرد:‌ نگاه به قطعه ساز داخلی نباید متفاوت از  نگاه به قطعه ساز خارجی باشد .
    محمدرضا نعمت زاده با اشاره به ضرورت جلوگیری از قاچاق قطعه به کشور افزود: باید با تمام توان جلوی قاچاق قطعه به کشور گرفته شود.
    وی خطاب به قطعه سازان گفت:‌ باید همه تلاش کنیم امسال مشکلات و موانع تولید را با تمام توان کاهش و از میان برداریم که این مهم نیاز به استمرار و پیگیری مستمر دارد .
    نعمت زاده به قطعه سازان توصیه کرد؛‌آنان برای ارتقای کیفیت قطعات و به روز آوری تکنولوژی بیش از گذشته همت کنند که دراین راه وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با تمام توان حمایتهای لازم را به عمل خواهد آورد.
    وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت قطعه سازی در توسعه صنعت خودروی کشور افزود:‌ ما باید از منابع داخلی و حتی خارجی برای توسعه این صنعت استفاده کنیم  چرا که با ارتقای سطح کیفی قطعات و تولید رقابتی می توانیم تحول بزرگی را در صنعت خودروی کشور شاهد باشیم.
    به گفته وی؛‌ باید خودرو و قطعه صادر شود و قطعه سازی ایران باید برای ورود به زنجیره تامین جهانی حتما برنامه داشته باشد .
    نعمت زاده ،‌ داشتن برنامه برای صادرات و ورود به بازار جهانی را حائز اهمیت خواند و گفت: اگر ما برای زنجیره تامین بین المللی قطعه تولید کنیم، قطعاً‌به رضایتمندی مشتریان داخلی نیز دست پیدا می کنیم .
    وزیر صنعت،‌معدن و تجارت در ادامه دستور تشکیل کارگروه نظم دهی  به مطالبات را در جهت  ایجاد نظام منظم در پرداخت مطلبات به قطعه سازان را صادر کرد .
    وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه (R&D)  را برای توسعه صنعت قطعه سازی کشور ضروری دانست و گفت:‌ این موضوع باید از سوی قطعه سازان و فعالان این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد و جدی گرفته شود.
    نعمت زاده  تاکید کرد:‌ باید در قراردادهای شرکتهای خودروساز با شرکتهای بین المللی، حتما پیوست قرارداد برای توسعه صنعت قطعه سازی کشور وجود داشته باشد.
    وی اضافه کرد:‌ دراین راستا خودروساز خارجی الزام به همکاری با قطعه ساز داخلی برای توسعه سهم ساخت داخل پیدا می کند ضمن اینکه  ارتقای و به روزآوری تکنولوژی و همچنین توجه  به کیفیت و صادرات مد نظر قرار خواهد گرفت.
    وزیر صنعت،‌معدن و تجارت شرایط پیش آمده در پسابرجام را بهترین فرصت برای توسعه این صنعت ذکرکرد و از همه فعالان صنعت قطعه‌سازی خواست تا با جدیت برای رونق هرچه بیشتر این صنعت تلاش کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو