فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار خودرو پاسخ داد

برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟

عصر خودرو- یک کارشناس بازار خودرو به این سوال پاسخ داد که برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟

برگ برنده بازار خودرو امسال را کدام خودروساز رو خواهد کرد؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، فربد زاوه  در این باره گفت: به نظر می‌رسد سکوت خبری هیوندای که بزرگ‌ترین صادرکننده محصولات آماده به ایران بوده، بی‌دلیل نباشد. هیوندای با تعرفه‌های بالا و عوارض سنگین در برخی محصولات، تیراژهای بالای تولید را تجربه کرده است، حال با تولید خودرو در کشور می‌تواند تمامی معادلات را به هم بزند. اتفاقاً هیوندای از معدود برندهای بین‌المللی است که امکان صادرات گسترده از ایران را دارد هر چند ظرفیت برخی از این بازارها را قبلاً با کارخانجات دیگر پر کرده است ولی بازار عراق برای هیوندای می‌تواند از ایران تغذیه شود.

    وی ادامه داد: به موازات هیوندایی، ورود رسمی فولکس‌واگن با بخش خصوصی می‌تواند نویدبخش تغییر معادلات باشد. به نظر می‌رسد، پدیده سال 1395، مجموعه‌های خصوصی و مشارکت‌های آنها با شرکت‌های کم‌حاشیه‌تر بین‌المللی باشد تا شرکت‌های پر‌خبر دولتی.

    زاوه همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امسال شاهد حضور خودروهای جدید داخلی در بازار نیز خواهیم بود؟ بیان کرد: به نظر می‌رسد پروژه دنای جدید ایران‌خودرو جزو اولین محصولاتی باشد که به بازار عرضه می‌شود. از گروه سایپا هم ساینا که همان فیس‌لیفت تیباست، به بازار می‌آید. این دو خودرو هیچ کدام محصول جدید به حساب نمی‌آیند.

    وی تصریح کرد:از سایر محصولات با برند داخلی اخبار موثقی موجود نیست. در واقع صنایع خودروسازی ایران، برنامه مشخص برای محصولات ندارند که بتوان وضعیت آنها را پیش‌بینی کرد. به هر صورت، نقطه مشترک اکثر محصولات جدید قیمت بالاتر آنها نسبت به نمونه‌های اصلی است که سبب می‌شود درصد قابل توجهی از بازار توانایی خرید این محصولات را نداشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو