فونیکسریمکسبهتام

تصادف زنجیره ای در فارس

عصر خودرو: تصادف زنجیره ای در شیراز حادثه آفرید.

تصادف زنجیره ای در فارس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید بوبر فرمانده ایستگاه 14 آتش نشانی شیراز گفت: شب گذشته با اعلام گزارش وقوع تصادف منجر به حریق یک دستگاه وانتنیسان با خودرو تیبا در کمربندی احمدآباد، آتش نشانان از ایستگاه 14 به محل حادثه اعزام شدند.

وی در شرح این سانحه با بیان اینکه پس از حضور در محل، مشاهده شد خودرو نیسان واژگون و خودرو تیبا در اثر سانحه رانندگی دچار حریق شده است ادامه داد: علت آتش سوزی خودرو تیبا برخورد با خودرو پراید بوده است.

وی تصریح کرد: تیم اطفایی با توجه به ترافیک سنگین محدوده عملیاتی، با شش دستگاه خاموش کننده، پیاده به محل حادثه اعزام و حریق خودروها را تا رسیدن نیروهای کمکی و خودروهای اطفایی تحت کنترل قرار داده و در حال اطفا و امدادرسانی در صحنه حادثه بودند که ناگهان یک دستگاه کامیون به علت سرعت زیاد و با وجود علائم هشداردهنده از محل حادثه تا 100 متری محدوده خطر و ایجاد حریم، قادر به کنترل خودرو نشد و به پنج خودرو دیگر از جمله پژو 405 ، نیسان، پیکان، پراید و پژو 206 برخورد کرد.

فرمانده ایستگاه 14 آتش نشانی شیراز در تشریح عملیات دوم گفت: در این سانحه رانندگی تمام سرنشینان، درون خودرو ها گرفتار شده بودند که عملیات ایمن سازی مجدد محور ترافیکی و آزادسازی مصدومین انجام شد.

بوبر افزود: نیروهای امداد مشغول انجام عملیات بودند که اعلام تصادف و برخورد خودرو بنز با چند خودرو دیگر در همین محور اعلام شد.
وی اظهار کرد: ایجاد ترافیک مصنوعی، بستن مسیر و ایمن سازی و نصب علائم هشداردهنده در طول مسیر خطر و ایجاد حریم باز هم مانع خطر نشد و خودرو بنز با یک دستگاه زانتیا، دو دستگاه پراید و پژو آردی برخورد کرد .

فرمانده ایستگاه 14 آتش نشانی شیراز در خصوص تعداد مصدومان گفت: در سانحه حریق خودرو نیسان و تیبا، علاوه بر راننده خودرو تیبا که یک خانم بود و در اثر آتش سوزی تیبا دچار سوختگی شده بود، راننده دیگر خودروها نیز راهی بیمارستان شدند.

بوبر تعداد مصدومان در سانحه رانندگی دوم را یک نفر اعلام کرد و گفت: در حادثه دوم نیز یک خانم توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شد و در مجموع، این سانحه رانندگی پنج مصدوم داشت.

وی ادامه داد: در این عملیات نیروهای کمکی از ایستگاه پنج نیز در محل حضور داشتند.
بوبر یادآور شد: در تصادف کمربندی احمدآباد با وجود ایمن سازی محور و هشدارهای آتش نشانی، دو سانحه رانندگی دیگر اتفاق افتاد که این تصادفات بسیار نزدیک به محل امدادرسانی بود و با وجود نصب علائم هشداردهنده، به علت سرعت زیاد و لغزندگی جاده، بعضی رانندگان قادر به کنترل خودروهایشان نبوده و با چند کله قندی هشدار که در مسیر تصادف، جانمایی و تعبیه شده بود برخورد کردند.
امدادرسانی در این عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامید.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو