فونیکسریمکسبهتام

هیوندای و کیا باید وارد حوزه مشارکت در تولید شوند

عصر خودرو- معاون کل سازمان توسعه تجارت از همکاری شرکت سامسونگ برای توسعه اینترنت ایران و ارائه خدمات مربوط به نسل پنجم اینترنت تلفن همراه خبر داد و همچنین اعلام کرد که ایران دیگر بازار نهایی محصولات کره‌ای نخواهد بود و از این جهت کار خودروسازان کره‌ای در بازار ایران سخت خواهد شد.

هیوندای و کیا باید وارد حوزه مشارکت در تولید شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به پایگاه خبری«عصرخودرو » به نقل از ایسنا، محمدرضا مودودی با بیان این که اسناد و توافق نامه‌های بین دو کشور ایران و کره با رویکرد سرمایه گذاری و مشارکت در تولید است، گفت: در ملاقات ها و اسنادی که میان ایران و مقامات کره ای مورد مذاکره قرار گرفته است، دیگر قرار نیست ایران به عنوان بازار محصولات نهایی کره ای باشد.

    وی ادامه داد: بر همین اساس صنایعی مانند خودروسازی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و شرکت های بزرگی مانند هیوندای و کیا که سابقه حضور در بازار ایران را داشتند دیگر قرار نیست به سادگی گذشته به کار خود ادامه دهند و قطعا باید وارد حوزه مشارکت در تولید و انتقال تکنولوژی شوند.

    معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین دیگر صنایع را نیز از این قاعده در عقد تفاهم های همکاری جدا ندانست و اظهار کرد: ایدرو به طور جدی در صنایع ساخت کشتی، ماشین آلات کشاورزی، توسعه و ساخت خودرو های برقی و غیره نیز وارد مذاکرات با شرکت های کره ای شده است که در روزهای پیش رو نهایی خواهند شد.

    وی در ادامه ضمن اشاره به ورود کره ای ها به حوزه نیروگاهی و ارائه خدمات فنی مهندسی در این زمینه نیز این ورود را مبتنی بر همکاری های دوجانبه دانست و گفت: در سندهای همکاری با کشور کره، قرار است شرکت سامسونگ برای توسعه اینترنت کشور و ارائه خدمات مربوط به نسل پنجم اینترنت تلفن همراه با ایران وارد همکاری شود.

    مودودی زمینه های فولادی را از دیگر زمینه های همکاری ایران و کره اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری و توسعه صنعت فولاد نیز از دیگر زمینه های همکاری است که شرکت هایی مانند شرکت پوسکو که یکی از شرکت های بزرگ و به نام جهان است، قرار است در داخل ایران سرمایه گذاری کند.

    وی با اشاره به برنامه هیات تجاری کره ای در روز سه شنبه، از دیدار این هیات با اتاق های بازرگانی خبر داد که در آن دیدارها امضای هشت سند همکاری در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو